Degvielas piedevas ziemas dīzelim – jā vai nē?

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Degvielas piedeva ir produkts, kas vienmēr ticis vērtēts pretrunīgi – sevišķi ziemā.

Daļa autovadītāju apgalvo, ka tās tiešām strādā, uzlabo motora darbību un samazina degvielas patēriņu. Citi saka – degvielas piedevas ir piespiedu iejaukšanās motora dabīgajā gaitā. Viedokļi atšķiras, tāpēcnolēmām sīkāk paskaidrot, vai degvielas piedevas, kas paredzētas dīzeļmotoru labākai darbībai ziemas apstākļos, ir vai nav kaitīgas automašīnai.

Plūstamības saglabāšana

Pateicoties zinātnes progresam, pēdējās ziemas autovadītājiem, kuru īpašumā ir ar dīzeļdegvielu darbināmi automobiļi, nav jāaizvada bažās par to, vai automobilis rīta salā būs iedarbināms – arī Latvijā ir pieejama dīzeļdegviela, kura paredzēta salam līdz -32 un pat – 37 grādiem. Tomēr pat ar visiem degvielas piegādātāju solījumiem par to, ka dīzelis darbosies lieliski tik lielos mīnus grādos, ne vienmēr tā izrādās taisnība – pie vainas var būt gan pati degvielas kvalitāte, gan konkrētas automašīnas īpatnības. Tieši šādiem gadījumiem arī noder dīzeļdegvielas piedevas, kas paredzētas degvielas sašķidrināšanai – aukstā laikā dīzelī veidojas parafīns, bet degvielas tvertnē - ūdens kondensāts, kas var izraisīt automašīnas «rīstīšanos» vai pat nespēju to iedarbināt. Trīs galvenās problēmas ir ūdens, sērs un parafīns. Pārlieku lielais sēra un ūdens saturs reakcijas rezultātā rada sērskābi, kas bojā visu degvielas padeves sistēmu un degvielas sūkni, bet pārlieku lielais parafīna saturs izsauc degvielas kristalizāciju pat nelielos mīnusos.

Pirmais noteikums – tīrs filtrs

Pirms ziemas iestāšanās viens no priekšnosacījumiem, lai auto nepieviltu īpaši zemā temperatūrā, ir degvielas tvertnes iztīrīšana ar piedevu palīdzību, un degvielas filtra nomaiņa atbilstoši apkopju grafikam. Latvijā tirgotajām dīzeļdegvielām visbiežāk jau ir pievienota degvielas sistēmu attīrošā piedeva, tomēr tā nav tik stiprā koncentrācijā, kā pievienotā degvielas piedeva. Tātad, vienlaikus lietojot gan dīzeļdegvielu ar piedevu, gan degvielas piedevu, ir izšķīdināti visi iespējamie nosēdumi degvielas tvertnē, kas uzkrājās degvielas filtrā.

Jāpievieno pirms sala

Tāpat ļoti svarīgi atcerēties, ka degvielas piedeva jālieto pirms sala iestāšanās. Nav ieteicams lietot šādas piedevas īsi pirms došanās garākā ceļa posmā, jo tas negaidīti var radīt līdzīgus sarežģījumus. Ziemas degviela jāsāk lietot laikus, lai, iestājoties salam, tvertnē būtu 100% laika apstākļiem atbilstoša degviela. Tāpat iesakām nebraukt ar automašīnu, kuras bākā vairs nav pietiekoši daudz degvielas, jo tas veicina bākas lejasdaļā uzkrāto netīrumu nonākšanu degvielas filtrā un tā degvielas caurlaides spējas zaudēšanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu