Izdevies atjaunot satiksmi pēc avārijas Ķegumā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Ķegumā atjaunota vilcienu un autotransporta satiksme, kas bija slēgta pēc šorīt notikušās pasažieru vilciena un baļķvedēja sadursmes, TVNET informēja VAS Latvijas dzelzceļš (LDz).

Vilcienu kustība atjaunota plkst. 11.55. Vilcienu satiksme šajā posmā notiek ar ierobežotu ātrumu, tāpēc iespējamas nelielas nobīdes no vilcienu kustības grafika abos virzienos.

Kā ziņots, šorīt ap plkst.6.15 Ķegumā uz dzelzceļa pārbrauktuves sadūries elektrovilciens ar baļķvedēju. Tika apturēta vilcienu satiksme abos virzienos. Sadursmē bojā gājušo nav, tāpat neesot arī smagi cietušo.

A/s "Pasažieru vilciens" pārstāvis Andrejs Filipovs TVNET pastāstīja, ka, pēc pašreizējās informācijas, baļķvedēja šoferis pamanījis vilcienu, kas tuvojas no Rīgas puses, bet neievēroja pretējā virzienā braucošo vilcienu.

Sadursmes brīdī vilciens braucis ar 90 km/h lielu ātrumu. Redzamība bijusi slikta, jo vilciena gaismas izgaismo 200 metrus. Pagaidām nevar apgalvot, ka kravas mašīnas vadītājs nav rīkojies saskaņā ar satiksmes noteikumiem - vadītājam bija jādodas pretim vilcienam un jādod vizuāli brīdinājuma signāli par avāriju. Vai autovadītājs rīkojās atbilstoši noteikumiem - to noteiks izmeklēšana.

Foto: Mobilais reportieris

Savukārt SIA "Stiga AR" valdes locekle Anna Ramoliņa TVNET skaidroja, ka "Stiga AR" transportlīdzekļa vadītājs pirms elektrovilciena sadursmes ar transportlīdzekli jau bija apturējis vienu vilcienu, kas tuvojās pārbrauktuvei no Ķeguma puses, un lūdzis tā vadītāju paziņot pa rāciju par avārijas situāciju citiem vilcienu sastāviem, kā arī devās pretī otrajam vilcienam, kas brauca no Rīgas, lai apturētu arī to. Kāpēc elektrovilciens nebremzēja vai nenobremzēja, vēl noskaidros izmeklētāji.

"SIA "Stiga AR" uzsver, ka nekādā gadījumā transportlīdzekļa vadītājs nebija pametis notikuma vietu, bet darīja tajā brīdī iespējamo, lai novērstu negadījumu un brīdinātu tuvojošos vilcienu sastāvus, kas bija vairāk nekā viens," uzsvēra Ramoliņa.

Baļķvedējs pamatīgi sadragāts

Kā novēroja aģentūra LETA, elektriskais vilciens, braukdams virzienā no Rīgas, ietriecies baļķvedējā, apgāzis to un aizstūmis dažus desmitus metru pa sliedēm uz Lielvārdes pusi. Vilcienam sadursmē izbiruši daži logi, taču vizuāli nekas neliecina, ka tam būtu lieli bojājumi. Tikmēr kravas automašīna "Scania" ir pamatīgi sadragāta.

Sadursmes laikā vilciena pirmais vagons arī daļēji uzbraucis baļķvedējam, tādēļ vilciena sastāva priekšdaļa pacēlusies uz augšu. Tomēr elektrības vadi neizskatās sarauti. Patlaban jau vilciens ir nocelts no kravas automašīnas un tā sastāvs piekabināts lokomotīvei, kas atrodas uz sliedēm Rīgas pusē. Atbildīgo dienestu darbinieki strādā notikuma vietā, lai iespējami ātrāk atjaunotu satiksmi.

Foto: LETA

Pārbrauktuve nav aprīkota ar barjerām

Pārbrauktuve, pie kuras šorīt notikusi sadursme, nav aprīkota ar paceļamajām barjerām, taču tiek regulēta ar gaismas un skaņas signālu palīdzību. Notikuma vietā patlaban sapulcējušies vairāki desmiti garāmbraucēju un vietējo iedzīvotāju, kas ar interesi vēro avārijas seku likvidēšanu un iztirzā notikušā negadījuma iespējamos cēloņus.

Neoficiāli tiek minēts, ka kravas automobilim tieši uz dzelzceļa pārbrauktuves sabojājusies ātrumkārba, kā rezultātā spēkrats apstājies un ar to vairs nav bijis iespējams pabraukt.

Baļķvedēja vadītājs izkāpis no automašīnas un skrējis pa sliedēm uz Lielvārdes pusi, lai brīdinātu vilcienu, kas varēja tuvoties pārbrauktuvei, taču pa to laiku kravas automašīnā ietriecies vilciens, kas braucis no Rīgas puses. Tomēr pagaidām nav izdevies gūt apstiprinājumu šīm versijām.

Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka piespiedu apstāšanās gadījumā uz pārbrauktuves transportlīdzekļa vadītājam jāizsēdina pasažieri un jādara viss iespējamais, lai atbrīvotu pārbrauktuvi.

Ja transportlīdzekli no pārbrauktuves nobraukt neizdodas, vadītājam, ja iespējams, jāinformē par notikušo glābšanas dienests.

Pēc tam šoferim jārīkojas šādi: "Ja iespējams, jānosūta cilvēki virzienā gar sliežu ceļu uz abām pusēm [..], ja ir tikai viens cilvēks, - tajā virzienā, kur sliežu ceļš sliktāk pārredzams, un jāpaskaidro, kā jārāda apstāšanās signāls vilciena mašīnistam, lai apturētu tuvojošos vilcienu."

Šoferim jāpaliek transportlīdzekļa tuvumā un jādod vispārējas trauksmes signāls - skaņu signālu sērija, kas sastāv no viena gara un trijiem īsiem signāliem. "Kad parādās vilciens, jāskrien tam pretī, rādot apstāšanās signālu. Apstāšanās signālu rāda ar rokas apļošanu, dienā - turot rokā spilgtas krāsas drānu vai citu labi saskatāmu priekšmetu, naktī - iedegtu lāpu vai lukturi," teikts Ceļu satiksmes noteikumos.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) šorīt informāciju par minēto negadījumu saņēmis plkst.6.14 no Ceļu policijas. Tobrīd sadursme jau bija notikusi. Kā informēja VUGD preses pārstāve Viktorija Šembele, pats kravas automašīnas šoferis glābējiem nav zvanījis.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu