Viedoklis: Dienvidu tilts, joprojām tilts uz nekurieni

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Neskaitāmas reizes mēs, autovadītāji, esam saņēmuši solījumus, ka "slavenais" Dienvidu tilts tiks pabeigts laikā un atbilstošā kvalitātē. Vēl nesen, augustā tika solīts panākt tilta 3. kārtas pabeigšanu, kā jau termiņā paredzēts, līdz 2012. gada maijam. Tomēr, kā labi esam ievērojuši - solīts makā nekrīt.

Visi esam dzirdējuši, ka nepietiek līdzekļu, un šī iemesla dēļ plānots meklēt nākamo būvuzņēmēju. Tajā pat laikā nauda netrūkst citām, no sabiedrisko attiecību viedokļa "interesantākām" aktivitātēm, piemēram, organizējot gandrīz miljonu latu vērtos Rīgas svētkus. Tāpat labi saprotams, ka, piemēram, braukšana sabiedriskajā transportā nekādi nevar būt bezmaksas, jo sabiedriskā transporta pārvietošanās vienmēr prasa līdzekļus.

No praktiskā pilsētas attīstības viedokļa skatoties, apšaubāma ir vēlme steigšus uzsākt Ziemeļu koridora celtniecību, kura izpētes darbos iztērēti jau vairāki miljoni latu, neskatoties uz to, ka Dienvidu tilts vēl nav pabeigts. Savukārt Dienvidu tilta "mazā brāļa", Sarkandaugavas pārvada, celtniecība rit uz priekšu līdz ņemot "lielā brāļa" tikumus, jo par publiskajā telpā pieejamo finansējuma apjomu, 90 miljoniem latu, pagaidām tiks uzcelts tikai viens posms, neizbūvējot transporta koridora turpinājumu no TC "Domina" līdz Piedrujas ielai. Tādējādi arī šis transporta infrastruktūras objekts nespēs pilnībā izmantot savas iespējas.

Acīmredzami, ka Rīgas domei nepieciešama palīdzība gan no valdības, gan ekspertu un sabiedrisko organizāciju puses, lai satiksmes infrastruktūras attīstība galvaspilsētā būtu racionālāka un atbilstu satiksmes dalībnieku interesēm. Šobrīd Dienvidu tiltu var salīdzināt ar ekskluzīvu automašīnu, kam trūkst viens ritenis, bet īpašniekam nav līdzekļu par ko to iegādāties.

Ne pārāk sen medijos varējām lasīt dīvaino ierosinājumu, lai trūkstošo finansējumu celtnieki piesaistītu paši. Tad jau attīstot šo analoģiju varētu aicināt autovadītājus samesties pārdesmit miljoniņus, lai pabeigtu tiltu.

Autoklubam LAMB ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu