Jānovērš gaidīšana tukšā krustojumā (52)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Autokluba LAMB biedri bieži izsaka viedokli par dažādiem ar satiksmes drošību saistītiem jautājumiem un balstoties uz savu pieredzi kritizē satiksmē novērotas nejēdzības.

Autovadītāji regulāri izsaka neizpratni par nepieciešamību ilgstoši gaidīt pie sarkanās luksofora gaismas tukšā krustojumā, lai veiktu labo pagriezienu. It īpaši bezjēdzīga šāda gaidīšana autovadītāju prāt ir vēlu vakaros, naktīs un bieži arī brīvdienās, tādēļ Autoklubs LAMB uzskata, ka būtu jāmeklē risinājums, kas, nepasliktinot satiksmes drošības situāciju un nevairojot iespējamos riskus, novērstu nevajadzīgu gaidīšanu pie luksofora tukšā krustojumā. Tā negatīvi ietekmē ne tikai satiksmes plūsmu, bet arī gaisa kvalitāti pilsētā, jo pētījumi liecina, ka tieši stāvēšana krustojumos un sastrēgumos izraisa lielākos CO2 izmešu apjomus atmosfērā.

Minētā problēma ir zināma ne tikai Latvijā, bet arī citās ES dalībvalstīs un arī ASV. Labi zinām Lietuvas piemēru, kur dažos krustojumos pie luksofora ir piestiprināta ceļazīme ar zaļu bultiņu, kas atļauj labo pagriezienu, palaižot garām automašīnas, kas krustojumā brauc no kreisās puses. Savukārt, vairākās ASV pavalstīs pastāvīgi tiek atļauts labais pagrieziens pie sarkanās gaismas, un tikai īpaša papildus informatīvā zīme norāda, kurā laikā pie sarkanās gaismas nedrīkst nogriezties pa labi. Cits problēmas risinājums būtu pastāvīgi degoša labā pagrieziena papildus sekcija.

Izvērtējot dažādo praksi, iespējas un Latvijas autobraukšanas tradīcijas, domājams šobrīd efektīvākais būtu Lietuvas modelis. Papildus ceļa zīmes izgatavošana un tās uzstādīšana noteikti būtu vairākkārt lētāka nekā esošo papildus luksoforu sekciju izgatavošana, uzstādīšana un apkalpošana, bet efekts tiktu panākts līdzvērtīgs. Protams, šādā gadījumā autovadītājiem, veicot pagriezienu, jāpalaiž citi satiksmes dalībnieki, tajā skaitā velosipēdisti un gājēji, kas pārvietojas pie zaļās gaismas. Ņemot vērā, ka Latvijā esam izaudzināti pie sarkanās luksofora gaismas neveikt nekādas kustības, iespējams atļaut visos krustojumos veikt labo pagriezienu pie tās pagaidām būtu riskanti.

Domājot par vēlmi risināt satiksmes drošības jautājumus ātrāk, ērtāk un lētāk, nedrīkst aizmirst vārdu «drošāk». LAMB vienmēr ir atbalstījusi striktu satiksmes noteikumu ievērošanu, tajā pat laikā uzskatot, ka satiksmes noteikumiem ir nepārtraukti jāpilnveidojas, savukārt izpratne par pilnveidošanas nepieciešamību un iespējām rodas regulārā viedokļu apmaiņā starp autovadītājiem, atbildīgajām valsts institūcijām un sabiedriskajām organizācijām. Tādēļ, cerot uz aktīvu dialogu, Autoklubs LAMB ir nosūtījis priekšlikumu par jaunas labo pagriezienu atļaujošas ceļa zīmes ieviešanu atbildīgām institūcijām un gaida kompetentu atbildi.

Komentāri (52)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu