Karstajā laikā izkusis šosejas segums pie Grobiņas (114)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA/TVNET

Paaugstinoties gaisa temperatūrai, sācis kust Rīgas-Liepājas šosejas posms pie Grobiņas, informēja AS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» Liepājas ceļu rajona direktors Guntars Laugalis.

Ceļa segumu šajā šosejas posmā salīdzinoši nesen - pirms četriem gadiem - izbūvējis uzņēmums «Aizputes ceļinieks». Noteikto garantijas laiku objekts izturējis, taču drīz vien pēc tam parādījušās problēmas, un ceļa posmu nācies vairākkārt remontēt. Tagad, paaugstinoties gaisa temperatūrai, sācis kust ceļa remontdarbu laikā uzklātais bitumena slānis. Bez tam šīs iemesla dēļ uz ceļa parādās jaunas bedres, sagādājot raizes autovadītājiem.

Ceļa remonts jāveic ar tādu pašu tehnoloģiju, kāda izmantota tā būvniecībā - ar emulsiju un šķembām. Taču, lai šos darbus varētu kvalitatīvi veikt, jāgaida, kad pazemināsies gaisa temperatūra. Pašlaik problēma tiek risināta, kaisot smiltis un sīkas šķembas, kas vismaz daļēji uzsūc kūstošo bitumenu, informēja Laugalis.

Problemātiskās situācijas dēļ ātruma ierobežojumi šajā šosejas posmā nav noteikti - tā kā šis ceļa posms ir Grobiņas teritorijā, tur pastāvīgi ir spēkā ātruma ierobežojums 50 kilometri stundā. Bez tam lielāku kaitējumu ceļa posmam karstajā laikā nodara tieši bremzēšana pie krustojumiem, piebilda Laugalis.

VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) skaidro, ka Liepājas šosejas posmam Grobiņā 2011.gada jūlijā «Latvijas Autoceļu uzturētājs» izbūvējis divkāršu virsmas apstrādi - asfalta virskārtai ar bitumena emulsiju pielīmētas divas 8 līdz 11 milimetru biezas šķembu kārtas. Pagājušās nedēļas nogalē karstā laika ietekmē atsevišķās vietās šī virsma sākusi svīst un pielipt pie automašīnu riteņiem, kā rezultātā atsevišķās vietā norauta, veidojot seklas bedrītes.

LVC uzsver, ka, pielietojot šādu virsmas apstrādi, ir risks, ka virsma svīdīs, taču to varot novērst, izsvīdumus nokaisot ar sīkšķembiņām. Atbilstoši līgumam «Latvijas Autoceļu uzturētājam» jāveic virsmas kopšana un defektu novēršana. Virsmas kopšana jau ir veikta un, iestājoties vēsākam laikam, plānots novērst arī radušos defektus.

LVC norāda, ka Latvijā nav nepieciešamības ierobežot kravas automašīnu satiksmi karstā laika dēļ. Veidojoties bitumena izsvīdumiem autoceļos, tie tiek novērsti, pārkaisot ar sīkām šķembām.

Kā informēja SIA «Aizputes ceļinieks» izpilddirektore Ruta Kande, pasūtītājs šim objektam bijusi VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC), bet objekta garantijas termiņš - trīs gadi.

Kande norādīja, ka darbu izpildītājs nevar ne pārkāpt, ne ietekmēt projekta tehniskās prasības, savukārt pasūtītājs gan būvdarbu veikšanas procesā, gan pieņemot objektu, veic būvuzraudzību un laboratoriskos testus, lai pārliecinātos par veikto darbu atbilstību tehniskajām prasībām.

«Aizputes ceļinieka» izpilddirektore informēja, ka LVC pašlaik vēloties panākt, lai objekta garantijas termiņš tiktu pagarināts līdz pieciem gadiem. Savukārt «Latvijas Ceļu būvētājs» uzstāj, ka situācijā, kad pasūtītājs izstrādā projektu un izpildītājam atliek tikai pildīt projektā noteiktās prasības, būvnieks nevar uzņemties atbildību par, iespējams, nekvalitatīvi izstrādātiem projektiem. Gadījumā, ja tiek pagarināts garantijas termiņš, būvniekam būtu jādod iespēja pašam izstrādāt projektu ar visām specifikācijām, jo atbildība ir jāuzņemas tam, kurš ir tiesīgs pieņemt lēmumus, norādīja «Aizputes ceļinieka» izpilddirektore.

«Pašlaik pasūtītājs sastāda projekta specifikāciju, nosakot, kādai jābūt asfalta receptei, seguma biezumam un citām prasībām. Būvnieks iepretim šīm prasībām tikai ieraksta izmaksas. Pasūtītājs nepieņems objektu, ja darbs netiks izpildīts atbilstoši projekta prasībām. Līdz ar to darbu izpildītājs nevar atbildēt par to, ko projektā ir paredzējis pasūtītājs,» skaidroja Kande.

VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) skaidro, ka Liepājas šosejas posmam Grobiņā 2011.gada jūlijā «Latvijas Autoceļu uzturētājs» izbūvējis divkāršu virsmas apstrādi - asfalta virskārtai ar bitumena emulsiju pielīmētas divas 8 līdz 11 milimetru biezas šķembu kārtas. Pagājušās nedēļas nogalē karstā laika ietekmē atsevišķās vietās šī virsma sākusi svīst un pielipt pie automašīnu riteņiem, kā rezultātā atsevišķās vietā norauta, veidojot seklas bedrītes.

LVC uzsver, ka, pielietojot šādu virsmas apstrādi, ir risks, ka virsma svīdīs, taču to varot novērst, izsvīdumus nokaisot ar sīkšķembiņām. Atbilstoši līgumam «Latvijas Autoceļu uzturētājam» jāveic virsmas kopšana un defektu novēršana. Virsmas kopšana jau ir veikta un, iestājoties vēsākam laikam, plānots novērst arī radušos defektus.

LVC norāda, ka Latvijā nav nepieciešamības ierobežot kravas automašīnu satiksmi karstā laika dēļ. Veidojoties bitumena izsvīdumiem autoceļos, tie tiek novērsti, pārkaisot ar sīkām šķembām.

Komentāri (114)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu