LAMB: radaru izvietošanas saskaņošana ir valsts uzdevums (22)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Fotoradaru izvietošanas saskaņošana ar zemes īpašniekiem ir valsts un pašvaldību uzdevums, uzskata autokluba LAMB prezidents Juris Zvirbulis. Organizācijas vadītājs arī šaubās, vai nepieciešama «skrupuloza nodarbošanās ar katru maznozīmīgu pārkāpumu, izsūtot soda kvītis par pieciem latiem», jo tas valstij rada finansiālus zaudējumus.

"Nacionālais seriāls"

Tāpat organizācijā norāda, ka privātajam partnerim fotoradaru ieviešanā uz Latvijas ceļiem ir jāsaņem fiksēta peļņa, nevis procenti no katram pārkāpējam uzliktā soda apmēra, sacīts Zvirbuļa medijiem izplatītajā paziņojumā.

Valdība otrdien pieņems lēmumu, kā rīkoties ar privāto uzņēmumu ""Vitronic Baltica un Partneri", kurš nav spējis izpildīt līguma saistības ar valsti par fotoradaru izvietošanu uz ceļiem.

Zvirbulis komentārā medijiem to nodēvējis par "nacionālo seriālu", un norādīja, ka, tuvojoties kārtējās sērijas noslēgumam, pienācis laiks izvērtēt, vai seriāla filmēšanu turpināt.

LAMB prezidents uzskata, ka valsts un privātā partnerība būtu jāveic uz citiem principiem, jau sākumā nosakot fiksētos, nevis procentuālos ieņēmumus privātajam partnerim, lai prioritāte nebūtu pieķerto autovadītāju skaita maksimāla palielināšana.

Sodi zem 10 latiem - neatmaksājas

"Iedomāsimies pasaku zemi, kurā ieņēmumi no fotoradariem ir apaļa nulle, jo nav pārkāpumu, tātad satiksmes drošība ir tuvu ideālam, tomēr arī šādā zemē uzņēmējam, kurš īsteno radaru apkalpošanu, ir jāsaņem fiksēta atlīdzība, tātad nu jau būtu jāmeklē citi avoti, nevis ieņēmumi no sodiem. Tomēr Latvija pagaidām vēl nav pasaku zeme un izrakstītie protokoli par pusotru miljonu latu liecina, ka nav pamata bažām, ka privātajam partnerim būs jāmaksā no kādām citām prioritārām budžeta pozīcijām," pauda Zvirbulis.

Finansiāli saprātīga būtu tikai to protokolu apstrāde, kuros paredzētie sodi pārsniedz 10 latu, uzsvēra Zvirbulis. Līgums ar privāto partneri paredz, ka uzņēmums saskaņo ar zemes īpašniekiem radaru izvietošanu, ko LAMB uzskata par nepamatotu.

Vietas "jāsaņem" jau sagatavotas

"Nebūtu pieņemams, ka viens no privātā partnera atlases kritērijiem būtu konkursanta piedāvātais saskaņošanas ātrums. Piemēram, ja kāds solītu veikt nepieciešamās saskaņošanas nedēļas laikā, varētu rasties šaubas par metožu tiesiskumu. Saskaņojumu īstenošana ar zemes īpašniekiem ir valsts un pašvaldību uzdevums, savukārt privātajam partnerim ir jāsaņem jau gatavi, saskaņoti un piemēroti zemes gabali," uzskata organizācijā.

Jau ziņots, ka uzņēmums "Vitronic Baltica un Partneri" tā arī nav spējis laikus uzstādīt noteikto radaru skaitu un izpildīt ar Valsts policiju noslēgtā līguma prasības, divas reizes tam pagarināts termiņš fotoradaru uzstādīšanai. Patlaban uz Latvijas ceļiem pavisam darbojas 61 fotoradars – 27 stacionārie fotoradari un 34 pārvietojamie fotoradari. Saskaņā ar līgumu uzņēmumam uz ceļiem jau bija jāuzstāda 160 radaru, no kuriem 100 būtu ar mērierīci, bet 60 – tukši ietvari, kuros radarus varētu iestatīt pēc vajadzības.

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis pavēstījis, ka valdībai būs jāizvēlas viens no trim risinājumiem – lauzt līgumu ar uzņēmumu "Vitronic Baltica un Partneri" un teikt – "ņemiet radarus un ejiet mājās", lauzt līgumu un domāt par radaru atpirkšanu, kā arī teorētiski pastāv iespēja līgumu nelauzt.

Komentāri (22)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu