Autovadītāji sāk pievērst lielāku uzmanību drošībai uz ceļa (15)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Lietainās dienās autovadītājiem ir jābūt īpaši piesardzīgiem - ja vien automašīna nav aprīkota ar augstas kvalitātes riepām, apstāšanās distance uz slapja ceļa seguma būs krietni vien lielāka nekā uz sausa ceļa. Šis apstāklis autovadītājam jāņem vērā, lai izvairītos no nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka 2012. gadā Latvijā tika reģistrēti 825 ceļu satiksmes negadījumi, kuri notikuši uz slapja ceļa, savukārt 2013.gadā situācija nedaudz uzlabojās un avāriju skaits samazinājās līdz 748.

Saskaņā ar riepu ražotāju GoodYear un Dunlop rīcībā esošo informāciju, pavisam neliela daļa autovadītāju pēc tam, kad ir izmēģinājuši augstākās kvalitātes riepu sniegumu ārkārtas situācijās, piemēram, akvaplanēšanas gadījumā, atgriežas pie zemākas kvalitātes produkta. Zemas kvalitātes riepām apstāšanās distance var būt ievērojami garāka nekā premium klases riepām.

Autovadītājiem lietus laikā ir jābūt īpaši piesardzīgiem

«Akvaplanēšana ir ļoti bīstama un var novest pie smagiem ceļu satiksmes negadījumiem. Bīstamā situācija izveidojas brīdī, kad riepa vairs nav spējīga pilnvērtīgi izkliedēt lieko ūdeni, kā rezultātā automašīnai zūd saķere ar ceļa virsmu. Akvaplanēšanu ietekmē trīs būtiski faktori - riepu stāvoklis, ieskaitot protektora dziļumu un spiedienu riepās, braukšanas ātrums un ūdens daudzums uz ceļa. Autovadītājs var novērst divus akvaplanēšanu izraisošus faktorus – izvēloties sezonai atbilstošas riepas un regulāri kontrolējot spiedienu riepās. Pamanot trešo faktoru – slapjo brauktuvi, autovadītājam vajadzētu samazināt braukšanas ātrumu un būt īpaši uzmanīgam, sevišķi braucot pa līkumotu ceļu,» stāsta Drošas braukšanas skolas (DBS) instruktors Arturs Priednieks.

Lai veiksmīgi izkļūtu no akvaplanēšanas, DBS iesaka izvairīties no stūres straujas grozīšanas un samazināt braukšanas ātrumu, pārslēdzoties uz zemākiem pārnesumiem. Savukārt, ja nevar izvairīties no bremzēšanas ar darba bremzēm, tad darīt to lēni un ar vieglām, pulsējošām kustībām.

Jāvadās pēc objektīviem kritērijiem – testiem un marķējuma

Premium klases riepu ražotāji konsekventi iegulda savas produkcijas modernizēšanā, kā rezultātā parādās jauni un uzlaboti riepu modeļi. Tiek pilnveidots ne tikai riepas protektors, bet arī gumijas sastāvs. Savukārt budžeta riepas var atrasties apritē desmitiem gadu, ja ne ilgāk, un to kvalitāte būs atbilstoša piedāvātajai cenai.

«Riepas ir viens no galvenajiem automašīnas drošības pamatprincipiem. Aprīkojot automašīnu ar «parastajām riepām», autovadītājs spēlējas ar savu drošību. Drošība, komforts un plašas izvēles iespējas ir uzticamu riepu ražotāju galvenās vadlīnijas,» stāsta GoodYear produkcijas speciālists Baltijas un Ziemeļu reģionos Ernests Čejausks.

Neatkarīgie riepu testi ir viens no visuzticamākajiem veidiem, kā noteikt produkta kvalitāti. Šajos testos pārliecinoši dominē premium klases riepas. «Arī zemākas klases riepu ražotājiem laiku pa laikam gadās izveidot patiesi labu produktu, taču savas pozīcijas starp Top10 labākajām riepām nosargāt šādam ražotājam ir grūti,» uzsver Čejausks.

Lai atvieglotu riepu iegādi un gūtu objektīvu viedokli par tām, eksperti iesaka vadīties pēc Eiropas Savienības noteiktajām riepu marķējuma uzlīmēm, kuras patērētājam sniedz informāciju par riepu saķeri ar slapju ceļu, degvielas patēriņu un ārējo rites troksni. Vairākums premium segmenta riepu saņem BA marķējumu (B par saķeri uz slapjas ceļa virsmas un A par degvielas patēriņu).

Komentāri (15)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu