Rīgas tiltiem un pārvadiem pāri braucošo velosipēdistu skaits palielinājies par 17% (2)

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Velosipēdu skaits, kuri brauc pāri Rīgas tiltiem un pārvadiem, gada laikā palielinājies par 17%, liecina Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros, Latvijas Riteņbraucēju apvienības organizētās ikgadējās velosipēdistu skaitīšanas dati.

Apvienība riteņbraucēju skaitīšanu organizēja 19.septembrī uz Rīgas tiltiem un pārvadiem. Kopā šajās vietās laika posmā no plkst.8 līdz plkst.9 rītā tika saskaitīti 1847 velobraucēji, kas ir par 17% vairāk nekā pērnā gada septembrī.

Daudz riteņbraucēju fiksēts uz Vanšu tilta. Aizvadītā gada septembrī tiltu stundas laikā šķērsojuši 455 braucēju, turpretī šogad - 655, kas gada griezumā ir par 30% vairāk. Tāpat velosipēdistu vidū iecienīts ir Skolas un Lāčplēša ielu krustojums, kur pārvietojušies 322 braucēji, Akmens tilts (253 braucēji) un VEF tilts (239 braucēji). Vismazāk riteņbraucēju (55) šķērsojuši Zemitānu tiltu un Salu tiltu (82). Savukārt Brasā fiksēti 119 velobraucēji, bet Deglava tiltu šķērsojuši 122 riteņbraucēji.

Velobraucēju skaitīšanas dati liecina arī, ka 35% no kopējā velosipēdistu skaita bijušas sievietes, turpretī atlikušie 65% - vīrieši. Latvijas Riteņbraucēju apvienība norāda, ka lielā mērā tas saistīts ar velo infrastruktūras trūkumu – jo braukšanai labāki apstākļi, jo vairāk velosipēdu kā ikdienas pārvietošanās līdzekli izvēlas arī sievietes. Sieviešu īpatsvars vislielākais bijis uz Vanšu tilta – šeit, salīdzinot ar 2013.gada septembri, daiļā dzimuma pārstāvju skaits pieaudzis no 28% līdz 33% no kopējā braucēju skaita. Visvairāk riteņbraucēji (71% no kopskaita) dienas gaitās pārvietojas virzienā uz centru, kas visdrīzāk saistāms ar darba vai mācību vietas atrašanos.

Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs Viesturs Silenieks sarunā ar aģentūru BNS minēja, ka šādam velobraucēju pieaugumam ir vairāki iemesli. Viens no tiem ir saistīts ar to, ka pretstatā pieredzētajam pirms vairākiem gadiem, kad cilvēki lielākoties brauca ar kalnu velosipēdiem, Rīgas ielās parādījušies pilsētas velosipēdi. «Pilsētas velosipēdi parādījās tādēļ, ka daudzi cilvēki padzīvoja ārzemēs un saprata, ka tie ir daudz piemērotāki,» skaidroja Silenieks. Pilsētas velosipēdus izvēlas sievietes, tādējādi palielinot riteņbraucēju skaitu.

Tāpat velobraucēju skaita palielināšanās saistīta arī ar to, ka daudzi uzņēmumi kļuvuši pretimnākošāki saviem darbiniekiem, izveidojot velostāvvietas, norādīja Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs. Vēl riteņbraucēju skaita pieaugums saistāms ar attieksmes maiņu pret velosipēdistiem, kas sākusi uzlaboties, kā arī ar cilvēku vēlmi pēc veselīgāka dzīvesveida. Silenieks arī pieļāva, ka velobraukšana ir saistīta arī ar latviešu mentalitāti, jo pirmskara Latvijā arī esot bijis daudz velobraucēju. «Iespējams iemesli meklējami mentalitātē, jo riteņbraukšana dod brīvības sajūtu,» sacīja Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs.

Eiropas mobilitātes nedēļa tradicionāli notiek no 16.līdz 22.septembrim un tajā piedalās vairāk nekā 40 valstis no visas pasaules.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu