Ceļu būvniecības un uzturēšanas darbiem šogad būs € 256 miljoni

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Šogad ceļu būvniecības un uzturēšanas darbiem plānotais finansējums ir līdz 256,143 miljoniem eiro, informēja Latvijas valsts autoceļu pārvaldītāja «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) pārstāve Ieva Niedra.

Viņa norādīja, ka tostarp 139,2 miljoni eiro ir valsts budžeta finansējums, bet līdz 117 miljoniem eiro – Eiropas Savienības fondu līdzekļi. «Valsts budžeta bāzes finansējums valsts autoceļiem šogad ir par 21% lielāks nekā 2014.gadā piešķirtais valsts budžeta finansējums kopumā (bāzes finansējums un līdzekļi neparedzētajiem gadījumiem), kas bija 114,3 miljoni eiro,» atzīmēja LVC pārstāve.

Viņa pavēstīja, ka nopietnākie projekti valsts autoceļu tīklā šogad būs remontdarbi uz Liepājas šosejas, kas notiks vairākos posmos, un to kopējais garums ir 57,3 kilometri, kā arī autoceļa A9 Rīga – Liepāja posmā no Apšupes pāvada pāri dzelzceļam (kas arī tiks pārbūvēts) līdz Anneniekiem no 39,1.kilometra līdz 60,1.kilometram tiks veikti segas pastiprināšanas darbi, kā arī atjaunoti tilti pār Bērzi un Bērzupīti.

Segas pastiprināšanas darbi tiks veikti arī posmā no Durbes līdz Grobiņai no 163,28.kilometra līdz 185,8.kilometram. «Šajā sezonā plānots sākt remontdarbus posmā no tilta pār Lielupi pie Kalnciema līdz krustojumam ar P98 Jelgavas – Tukuma ceļu no 24,4.kilometra līdz 38,2.kilometram,» atzīmēja Niedra.

Tāpat tuvākajā laikā sāksies segas rekonstrukcijas būvdarbi uz A2 Vidzemes šosejas posmā no Langstiņiem līdz Garkalnes dzelzceļa pārvadam no 15,4. kilometra līdz 25,5.kilometram, kā arī tiks rekonstruēts arī sapārotais ceļu pārvads pār dzelzceļu un reģionālā autoceļa P3 Garkalne–Alauksts pārvads pār Vidzemes šoseju Garkalnē, kā arī atjaunots gājēju tunelis aiz Langstiņu pagrieziena.

Tāpat šogad tiks veikta A13 Daugavpils – Rēzekne 20 kilometru gara posma rekonstrukcija, iekļaujot sarežģīto A13 un A6 ceļu krustojumu.

Pēc viņas klāstītā, šogad jau sākušies darbi Vecpiebalgas novadā uz autoceļa P30 Cēsis – Vecpiebalga – Madona posmā no 24,6.kilometra līdz 38,0.kilometram, kur notiks pilna segas rekonstrukcija un jauna tilta izbūve pār Gauju Taurenē, kā arī atsākušies pērn sāktie būvdarbi autoceļa P121 Tukums – Kuldīga posmā no 23,13.kilometra līdz 33,18.kilometram posmā no Zemītes līdz Pūcēm Kandavas novada teritorijā.

Turpināsies arī darbi uz Jelgavas šosejas autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) posmā no 60.kilometra līdz 76,14.kilometram.

Darbi noritēs vēl vairākos desmitos ceļu posmu visos valsts reģionos, piebilda Niedra.

Kopējais Latvijas valsts autoceļu garums ir 20 093 kilometri, no kuriem 8743 kilometri ir ar melno segumu, bet 11 350 kilometri ar šķembu un grants segumu. «Lai nodrošinātu valsts autoceļu tīkla uzturēšanu labā stāvoklī, autoceļu remontiem un uzturēšanai gadā būtu nepieciešami 490 miljoni eiro,» norādīja LVC pārstāve.

Valstij piederošie LVC pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un rīko iepirkumus valsts vajadzībām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu