LAMB sāk satiksmes projektu «Riteņbraucējs?!»

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Latvijas Automoto biedrība (LAMB) sadarbībā ar Starptautisko automobiļu federāciju (FIA) sāk satiksmes drošības projektu «Riteņbraucējs?!». Tā mērķis ir palīdzēt autovadītājiem nenonākt sadursmē ar riteņbraucējiem un citiem mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.

Akcijas laikā Statoil degvielas uzpildes stacijās un citur autovadītājiem tiks izdalītas īpašas nelielas uzlīmes novietošanai labējā sānu spoguļa malā. Veicot labo pagriezienu, kas šķērso velojoslu, atverot durvis, sākot braukt un veicot citus manevrus, ir iespējams sadurties ar riteņbraucēju, savukārt uzlīme uz labējā sānu spoguļa atgādinās par iespējamo riteņbraucēja tuvošanos un saasinās uzmanību. Tas autovadītājam ļaus izvairīties ne tikai no sadursmes, bet arī tai sekojošām iespējamajām juridiskām un cita veida problēmām, kā arī pasargās mazaizsargātos satiksmes dalībniekus. Akciju atbalsta Statoil, Ceļu satiksmes drošības direkcija un Latvijas Automobiļu federācija.

Automašīnu un riteņbraucēju mijiedarbība uz ceļa var būt arī videoklipa idejas pamatā, jo Latvijas Automoto biedrība sadarbībā ar Starptautisko automobiļu federāciju (FIA) no 2015. gada 30. marta līdz 30. septembrim rīko videoklipu konkursu, kuros vizuāli tiktu atspoguļoti FIA 10 satiksmes drošības Zelta likumi. Plašāka informācija – www.lamb.lv.

Eiropā divas trešdaļas no negadījumiem, kuros cietuši riteņbraucēji, notikuši, ritenim saduroties ar vieglajām un smagajām automašīnām, kā arī sabiedrisko transportu. 40% riteņbraucēju negadījumi notiek krustojumos, 2/3 no negadījumiem, kuros ir iesaistīti riteņbraucēji, notiek, saduroties ar vieglajām un smagajām automašīnām, taksometriem un sabiedrisko transportu. Kopumā katru gadu Eiropā ceļu satiksmes negadījumos bojā iet 7500 mazaizsargātie satiksmes dalībnieki.

Latvijā aizvadītajā gadā riteņbraucēji, mopēdisti un motociklisti ir 15% no visiem uz ceļiem bojā gājušajiem.

Visstraujāk, salīdzinot ar citiem mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, pieaudzis tieši ievainoto riteņbraucēju skaits – par 16,2%. Bojā gājušo riteņbraucēju skaits ir palielinājies no 26 (2013. gadā) līdz 32 (2014. gadā).

Pateicoties arvien labvēlīgākiem laika apstākļiem un pieaugot velojoslu skaitam, palielinās arī riteņbraucēju skaits gan Rīgā, gan citās Latvijas pilsētās. Velojoslas bieži nav fiziski norobežotas no brauktuves, un autovadītājs var nesajust, kad kaut nedaudz ir šķērsojis balto sadalošo līniju un iebraucis velojoslā, kā rezultātā var notikt sadursme. Pieaugošais riteņbraucēju un velojoslu skaits iespējamās sadursmes risku palielina, kas savukārt pieprasa lielāku uzmanību no visiem satiksmes dalībniekiem, arī pašiem riteņbraucējiem.

«Velojoslu tīkla attīstība Rīgā un citur Latvijā rada jaunu situāciju ceļu satiksmē, kurai jābūt gataviem gan autovadītājiem, gan riteņbraucējiem, jo atbilstošas infrastruktūras attīstība, kā arī savstarpēja uzmanība un cieņa uz ceļa ļaus izbēgt no sadursmes riska,» uzskata LAMB prezidents Juris Zvirbulis.

Līdzīgi projekti vienotas FIA akcijas ietvaros tiek īstenoti arī citās ES valstīs. Akciju sāka Lielbritānijas autoklubs, un, pateicoties plašajam atbalstam un autovadītāju ieinteresētībai, ar FIA starpniecību iniciatīvu pārņēma arī citi autoklubi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu