Turpmāk velosipēdisti pa ietvi varēs braukt tikai izņēmuma gadījumos?

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Saskaņā ar jauno ceļu satiksmes noteikumu projektu, kas vēl tiek apspriests Satiksmes ministrijā, velosipēdisti nedrīkstēs braukt pa ietvi, to darīt varēs tikai izņēmumu gadījumos. Tomēr stingrāki sodi velosipēdistiem netiks paredzēti, norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Precizēts: «Jaunie ceļu satiksmes noteikumi» ir tikai projekta stadijā; nekādas izmaiņas esošajā kārtībā nav stājušās spēkā.

Viņš skaidroja, ka jau patlaban velosipēdistiem ir paredzēti sodi līdz 30 eiro apmērā, taču sodi neesot risinājumi. Vairāk esot jāorientējas uz aizrādījumu un brīdinājumu izteikšanu.

Šodien velokafejnīcā «Miit», atverot īpašo «pop-up» velo eksaminēšanas punktu, kurā, nokārtojot eksāmenu, būs iespējams saņemt velosipēdista apliecību, Lukstiņš uzsvēra, ka ietve ir paredzēta tikai un vienīgi gājējiem, līdz ar to velosipēdistiem jāizvēlas velo infrastruktūra vai brauktuves.

Lukstiņš gan atzina, ka

autovadītāji negribīgi satiksmē integrē velosipēdistus.

Tomēr situācija esot jārisina, jo katru gadu velosipēdistu skaits pieaug par aptuveni 17%, un šogad trīs velosipēdisti jau gājuši bojā un 43 ievainoti.

Situāciju sarežģījot fakts, ka

33% velosipēdistu braucot bez tiesībām un liela daļa no tiem nepārzinot satiksmes noteikumus.

Veicot velo patruļu secināts, ka 15% neievēro luksofora signālus, bet 10% brauc agresīvi. Velokafejnīcā «Miit» trīs dienas CSDD bez maksas piedāvās nolikt eksāmenu un iegūt velosipēda apliecību.

Satiksmes ministrijas pārstāvis Tālivaldis Vectirāns uzsvēra, ka bez apliecības velosipēdisti pa ielām nedrīkst braukt. Arī viņš skaidroja, ka

autovadītājiem vajadzētu mācīties respektēt velobraucējus, bet velosipēdistiem - gājējus,

jo uz ietves kājāmgājēji mēdz gan apstāties, gan risināt sarunas, un šādos gadījumos velosipēdistu neapmierinātība neesot pamatota.

Līdz ar to jaunajos noteikumos būs ietverts, ka

velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa brauktuves malu, nevis jāizvēlas ietves. Tāpat velosipēdistiem būs iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas,

vienlaikus gan respektējot autobusu un trolejbusu satiksmi. Pārmaiņas arī skaršot nosacījumus kā satiksmes dalībniekiem veikt kreiso pagriezienu, lai tas būtu droši.

Izmaiņas jau izraisījušas viedokļu apmaiņu sociālajā vietnē «Twitter». Gājēji šo jaunievedumu uztver ar sajūsmu, savukārt riteņbraucēji raizējas, - pirms liegt velosipēdistiem pārvietošanos pa ietvēm, svarīgi ir būtiski uzlabot velobraucēju drošību uz ielas, un pašreizējos apstākļos, kad pilsētā velo infrastruktūras tikpat kā nav, šādi grozījumi ievērojami apdraud riteņbraucēju drošību.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka vietniece Vineta Mistre norādīja, ka vasaras sezonā policijai ir jāpievērš aktīvāk uzmanība velosipēdistiem. Vienlaikus arī viņa atzina, ka sodi nebūs tas labākais līdzeklis, kā ietekmēt velosipēdistus uzvedību, būtiski esot informēt sabiedrību, rīkot kampaņas, kas akcentē pastāvošās problēmas un to risinājumus.

Kā ziņots, velokafejnīcā «Miit» no 27. līdz 30.aprīlim darbosies CSDD «pop-up» velo eksaminēšanas punkts. Ierodoties uz velo eksāmenu, jāuzrāda pase, ID karte vai dzimšanas apliecība līdz 15 gadu vecumam. Kārtojot eksāmenu pirmo reizi, tas ir bez maksas, bet par atkārtoto jāmaksā 1,08 eiro. Pirmdien, 27.aprīlī, velosipēda vadītāja teorijas eksāmenu varēs kārtot laikā no plkst.12 līdz 18. Savukārt pārējās dienās teorijas eksāmeni tiks pieņemti no plkst.14 līdz 18.

Kā ziņots, Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kura mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka. Velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu