Ceļot transportlīdzekļa nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu, plāno iekasēt €93 miljonus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/LETA

Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar ekspertiem izstrādājusi alternatīvu variantu attiecībā uz transportlīdzekļu nodevas apmēra izmaiņām, paredzot būtiskāk celt nodevu luksusa auto ar lielu izmešu daudzumu, tādējādi gadā iekasējot 93 miljonus eiro.

Šodien preses konferencē SM Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns skaidroja, ka ministrija piedāvā transportlīdzekļa nodevu samazināt tām automašīnām, kas ir jaunākas par 2009.gadu un kurām ir mazs CO2 izmešu daudzums - no nulles līdz 50 gramiem par kilometru, bet tām automašīnām, kuru CO2 izmešu daudzums ir no 250 un virs 350 gramiem uz kilometru, nodeva augs par 100-150 eiro.

«Nodoklis būtiskāk paaugstināsies tiem auto, kuru CO2 izmeši ir no 250 līdz 300 gramiem uz kilometru, no 300 līdz 350 gramiem uz kilometru un virs 350 gramiem uz kilometru. Būtībā tie ir luksusa klases auto. Jaunais nodoklis attieksies uz aptuveni 92 000 automašīnu, bet 2019.gadā tās būs vairāk nekā 111 000 automašīnu. 2017.gadā plānots iekasēt vairāk nekā 93 miljonus eiro,» teica Vectirāns.

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS) piebilda, ka lielāks nodoklis pēc jaunās sistēmas būs jāmaksā tādām automašīnām kā, piemēram, «Porsche Cayenne», «Audi Q7», «BMW X5» u.c. Turpretī kopējā maksa ekonomiskajiem auto nodeva būs mazāka.

Vectirāns uzsvēra, ka jaunā kārtība attieksies tikai uz tiem auto, kas ir jaunāki par 2009.gadu, un kārtība stāsies spēkā 2017.gadā. Turpretī pārējiem auto, kas ir vecāki, nodevas aprēķina kārtība nemainīsies nedz nākamgad, nedz pēc 2019.gada.

«Auto, kas ir vecāki par 2005.gadu, nodevu aprēķinās pēc pilnas masas, bet auto vecumā no 2005. līdz 2009. gadam aprēķinās pēc trim parametriem - motora tilpums, auto jauda un pilna masa. Katram auto šie parametri ir atšķirīgi, tie tiek sasummēti un veido nodokli,» sacīja Vectirāns.

«Jaunais princips budžeta veidošanas kontekstā nenozīmē, ka vēlamies iegūt vairāk naudas, jo SM priekšlikuma ietekme uz budžetu ir neitrāla. Šādu piedāvājumu izstrādājām, lai ieviestu skaidrus principus, tādus, kādi ir ieviesti vairākās Eiropas Savienības valstīs,» uzsvēra Tavars.

LETA jau rakstīja, ka Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) iepriekš aicināja pārskatīt piedāvātos grozījumus Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā. «Iespējams, bija pārsteidzīgi vairāk iet uz vides jautājumiem, nevis turpināt ierasto veco kārtību,» izteicās premjers.

Pēc paustajām pretenzijām Ceļu satiksmes drošības direkcija nolēma atteikties no iepriekš plānotā auto ekspluatācijas nodokļa likmju pieauguma un pārskatīt ieceres.

SM sākotnēji iesniegtie grozījumi paredzēja no 2019.gada transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes diferencēt pēc spēkrata CO2 izmešu apmēra. Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu līdz 50 gramiem uz vienu kilometru likme paredzēta 20 eiro, ar CO2 izmešu apmēru no 51 grama līdz 95 gramiem uz vienu kilometru likme 48 eiro, bet ar izmešu apmēru no 96 gramiem līdz 115 gramiem uz vienu kilometru likmes apmērs 69 eiro.

Automobiļiem ar CO2 izmešu daudzumu no 116 gramiem līdz 130 gramiem uz vienu kilometru nodokļa likme paredzēta 91 eiro, ar izmešu apmēru no 131 grama līdz 155 gramiem uz kilometru - 124 eiro, no 156 gramiem līdz 175 gramiem - 140 eiro, no 176 gramiem līdz 200 gramiem - 160 eiro, no 201 grama līdz 250 gramiem - 250 eiro, no 251 grama līdz 300 gramiem uz vienu kilometru - 360 eiro, no 301 grama līdz 350 gramiem - 490 eiro, bet no 351 grama - 640 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu