Liela daļa autovadītāju nav informēti par dalītās atbildības negadījumiem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Sintija Zandersone/LETA

Latvijā liela daļa autovadītāju nav informēti par dalītās atbildības negadījumiem. Liela daļa ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto autovadītāju ir nepieciešama skaidrojoša informācija, ja tiek atzīta abu šoferu vaina un transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas zaudējumu atlīdzība tiek sadalīta atbilstoši katra atbildībai.

«Novērojumi liecina, ka autovadītāji, kas iepriekš nav saskārušies ar šādām avārijas situācijām, nezina un daudzi nav pat dzirdējuši, ka apdrošināšanas atlīdzības tiek dalītas proporcionāli ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto autovadītāju atbildībai,» norāda apdrošināšanas kompānijas «Ergo» komunikācijas vadītāja Inese Kronberga.

Atbilstoši apdrošināšanas sabiedrības datiem divas biežāk sastopamās avārijas situācijas ceļu satiksmē, kurās abi autovadītāji tiek atzīti par līdzatbildīgiem ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanā, ir tad, ja, veicot kreiso pagriezienu, transportlīdzeklis saduras ar citu transportlīdzekli, kurš veic apdzīšanas manevru, kā arī, ja, vienlaikus braucot atpakaļgaitā, piemēram, autostāvvietās, saduras divas automašīnas.

No kompānijas saņemtajiem OCTA atlīdzību pieteikumiem ik mēnesi vidēji 50 negadījumos ir jāizskata vai ar citiem apdrošinātājiem jāvienojas par dalītās atbildības gadījumiem. Ja zaudējumus ir nodarījušas vairākas personas, tad arī apdrošināšanas sabiedrības, kas atlīdzina nodarītos zaudējumus, var būt vairākas. Tāpat, ja cietusī persona vienlaicīgi ir līdzatbildīga, tā var saņemt tikai daļēju zaudējumu atlīdzību no otras puses OCTA apdrošinātāja.

Pēc negadījuma, kurā ir viens cietušais, OCTA atlīdzība tam tiek izmaksāta 100% apmērā. Savukārt gadījumā, kad zaudējumus radījušas divas vai vairākas personas, procentuālais dalījums starp tām var būt dažāds, piemēram, 20 pret 80, 50 pret 50 u.tml. Nosakot ceļu satiksmes negadījumā atbildīgo personu atbildības pakāpi, tiek ņemta vērā bīstamība, kas radīta, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu