Arvien vairāk negadījumu bedraino ceļu dēļ

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Ar nelīdzenu ceļa segumu ir saskāries teju katrs. Tā kvalitāte būtiski pasliktinās ziemas un pavasara mēnešos, kad sastopamies ar nelabvēlīgiem laika apstākļiem – salu, lietu un atkusni. Šim periodam raksturīgas straujas temperatūras svārstības, kā rezultātā veidojas arvien jaunas bedres. Bedru izraisītie automašīnu bojājumi spēkratu īpašniekiem var radīt iespaidīgus finansiālos zaudējumus. Šogad nepilnos divos mēnešos saņemti jau 59 atlīdzību pieteikumi nekvalitatīva ceļa seguma dēļ, un zaudējumu segšanai rezervēti vairāk nekā 20 tūkstoši eiro, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) informācija.

«Līdz ar pavasara iestāšanos bedres veidojas straujāk, īpaši ielās ar novecojušu asfaltbetona segumu un augstu satiksmes intensitāti. No pieredzes zinām, ka vairākumā gadījumu – 70% - bedru dēļ tiek bojātas automašīnu riepas un diski, tomēr mēdz notikt arī daudz nopietnāki negadījumi, kā rezultātā spēkratam nodarītie bojājumi var sasniegt pat vairākus desmitus tūkstošu eiro,» norāda BALTA Atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Šogad nepilnos divos mēnešos apdrošinātājs saņēmis jau 59 atlīdzību pieteikumus par transportlīdzekļa bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma dēļ, zaudējumu segšanai rezervējot vairāk nekā 20 tūkstošus eiro. Savukārt pērn kopā par šādiem negadījumiem pieteiktas 389 atlīdzības, un atlīdzībās izmaksāti vairāk kā 120 tūkstoši eiro.

Kompānijas statistika liecina, ka vislielākais negadījumu skaits vērojams ziemas un pavasara sezonās.

«Janvāris un februāris ir tie ziemas mēneši, kuros visbiežāk varam sagaidīt salu, sniegu un atkusni, tātad – straujas temperatūras svārstības. Ceļa segumam šādi laika apstākļi plaisas padara lielākas, bet bedres – dziļākas. Tāpēc mainīgos laika apstākļos autovadītājus aicinām uzmanīties un rūpīgi izvērtēt izvēlēto braukšanas ātrumu, ievērojot katrā ceļa posmā norādīto ātruma ierobežojuma zīmi, kā arī drošības labad samazinot braukšanas ātrumu tajos ceļa posmos, kuros redzams, ka ceļa segums nav kvalitatīvs,» komentē I. Savickis.

Arī uzņēmuma «Teiksmas Auto» pārstāvis Viktors Žurkevics piekrīt, ka nelabvēlīgie laika apstākļi būtiski ietekmē ceļu kvalitāti. «Protams, Latvijas ceļu kvalitāte ir samērā slikta, taču dažādos bojājumos nevaram vainot tikai ceļus vien, arī pašiem autovadītājiem ir jāuzņemas atbildība, regulāri novērtējot transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem,» pārliecināts V.Žurkevics.

Pēdējo trīs gadu laikā par negadījumiem nekvalitatīva ceļa seguma dēļ apdrošinātājs izmaksājis teju 257 tūkstošus eiro. Bet lielākā atlīdzība, kas izmaksāta bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu