Svētdiena, 17. decembris
RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Neimane: Ir tik daudz mītu un nesaprašanu, piemēram, cilvēki saka: olīveļļa ir tik veselīga

Diētas ārste Lolita Neimane | Foto: Ieva Lūka / LETA

«Izglītības trūkums ir milzīgs. Pieejamā informācija ir ļoti pretrunīga, un, ja pašam cilvēkam nepiemīt kritiskā domāšana, viņš vispār nesaprot, ko no lasītā vai dzirdētā paņemt sev kā noderīgu. Ir tik daudz mītu un nesaprašanu! Piemēram, cilvēki saka: olīveļļa ir tik veselīga! Jā, tā ir veselīga, taču to nevar laistīt kā ūdeni! Jebkurā augu eļļā 100 gramos ir 900 kaloriju...» žurnālā «Ieva» intervijā runā diētas ārste Lolita Neimane.

«Nereti cilvēkiem šķiet - ja ēdiens ir veselīgs, tad tam jāpadara viņu slaidu. Bet tas to nenozīmē! Internetā var atrast neskaitāmus rakstus ar virsrakstu: desmit produkti, kas slaidina. Tur būs minēts avokado, augļi utt. Taču šajos rakstos nav pateikts, cik daudz šos produktus drīkst lietot. Vēl nereti var izlasīt dažādas muļķības - par raugu, cik tas ir kaitīgs, par gī sviestu, cik tas ir brīnišķīgs, lai gan patiesībā tā nav, par to, ka pēc pulksten sešiem vakarā vairs nedrīkst ēst un kartupeļus ar gaļu kopā nedrīkst ēst. Ir tik daudz dziļi iesakņojušos mītu! Pat kartupelis ir pasludināts par vienu briesmīgu nezvēru. Taču jāsaprot, ka jebkuru veselīgu produktu pagatavošanas laikā var sabojāt.

Piemēram, es uzskatu, ka vienīgais produkts, kuru šad un tad var eļļā apcept, ir ķiplociņš. Pārējo nevajag cept!

Eļļa pati par sevi ir brīnišķīga, bet to vajag lietot nedaudz un svaigā veidā pie salātiem, pesto mērcēs. Kad eļļu karsē, tā zaudē lielāko daļu savu labo īpašību. Tāpat jāatceras, ka cepšanai der tikai olīveļļa un rapšu eļļa,» intervijā stāsta diētas ārste Lolita Neimane.

Lolita iesaka

  • Fiziskas aktivitātes ik dienu. Jo īpaši cilvēkiem pēc četrdesmit katru dienu vajadzētu ieplānot vismaz 30 minūšu fizisko aktivitāti - pastaigas, nūjošanu vai ko citu.
  • Izbaudīt ēdienu. Šobrīd modē runāt par apzināto ēšanu. Tas nozīmē steigā neaprīt ēdienu, bet censties ēdienu izgaršot, sevi šai procesā nesteidzināt, jo ēšana ir veids, kā pabūt ar sevi un gūt baudu.
  • Ēst svaigus dārzeņus un augļus. Svarīgi, lai ledusskapī viens liels plaukts būtu atvēlēts dārzeņiem un augļiem, nevis sieram, desai, majonēzei un kečupam.
  • Atpūsties. Ja darbs rada sasprindzinājumu, vēl jo svarīgāk atrast veidu, kā atpūsties. Vienalga, vai tā ir laba filma, teātra izrāde, koncerts, grāmata vai adīklis - galvenais, lai tas palīdzētu kompensēt to enerģiju, kas atdota darbam.
  • Ēst mazāk. Ar gadiem kā sievietēm, tā vīriešiem vielmaiņa kļūst lēnāka. Es to uztveru kā gatavošanos pensijas laikam, kad būs mazāk līdzekļu. Tātad jātrenē sevi ēst mazāk, lai vēlāk vairāk naudas paliek kam citam.
  • Vairot sievišķību. No rīta, pirms izej no mājām, piespraud brošu vai apliec kādu krellīti. Nav noteikti jābūt dimantu un safīru īpašniecei, lai varētu izskatīties sievišķīga.

Lielo interviju ar diētas ārsti Lolitu Neimani lasi šīs nedēļās žurnālā «Ieva»!

41 Komentāri