Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

10 lieliski palīgi pret celulītu

Foto: www.flickr.com

Arvien biežāk sievietes atzīst, ka taupības nolūkos atsakās no skaistumkopšanas saloniem. Piedāvājam pretcelulīta programmu, ko var veikt ikviena no mums, un tiekamies pludmalē!

1. Pašmasāža. Visam ķermenim kustības veic virzienā no apakšas uz augšu, savukārt ķermeņa problēmzonām izdara apļveida spirālveida kustības. Pašmasāžu vari veikt, vai nu izmantojot savu roku, savilktu dūrē, vai ar stingru plaukstu, vai arī izmantojot papildus masāžas rīkus vai asāku mazgāšanās līdzekli. Veic regulāri, katru dienu!

2. Ķermeņa pīlings – vispārējai ādas stāvokļa uzlabošanai un atjaunošanai. Ja paralēli celulītam āda ir stingra, blīva, izmanto dažāda veida skrubjus, kas pagatavoti mājās – no sāls un sodas (attiecībās 50 : 50), no auzu pārslām (arī no samaltām). Vari izmantot jūras sāli. Savukārt, ja paralēli celulīta problēmām ir vāja, plāna, ļengana āda, izmanto maigus, smalkgraudainus pīlingus – samaltus kafijas biezumus vai veikalos nopērkamus kosmētikas līdzekļus, kā arī dažādas ogas (zemenes, vīnogas), saberztas augļu mizas (apelsīnu, citrona, greipfrūtu). Pīlingam vari izmantot arī jāņogas vai upenes.

3. Kontrastduša – ādas elasticitātes uzlabošanai. Atkarībā no norūdīšanās pakāpes izmanto vai nu karstu un aukstu ūdeni, vai vēsu un siltu. Taču ir viens noteikums – tas jādara regulāri, katru dienu, un nepieciešamas vismaz piecas ūdens maiņas. Kontrastduša noder ne tikai ādas un asinsvadu sieniņu tonusam, tā reāli palīdz atbrīvoties no celulīta.

4. Pirts – reizi nedēļā! Pirti vajag izmantot – tā ir šlakvielu izvadītāja, asinsvadu paplašinātāja, vielmaiņas uzlabotāja, organisma un ādas attīrītāja. Vienkārša sviedrēšanās būs ļoti laba vispārēja organisma attīrītāja, bet celulītam vajag mazliet vairāk. Izmanto medu savās pirts procedūrās! Protams, lai pareizi veiktu medus masāžu, tā būtu jāizmēģina salonā. Taču tu vari vienkārši medu aplicēt uz ādas un ar stingrām plaukstām papliķēt pa gurniem. Tas jādara, stāvot kājās. Pirtī, kad karstums iedarbojas uz ķermeni, gurnus vari parīvēt ar slapju, aukstā ūdenī samitrinātu frotē dvieli. Dvieļa vietā vari izmantot speciālos masāžas rīkus ar rullīšiem. Pīlingu labi veic oļi ar lielām porām. Ļauj tiem vispirms mazliet sasilt pirtī, tad intensīvi, apļveida kustībām ar tiem paberzē gurnu zonas, kur celulīts lokalizējies, vai virs ceļu zonas, kas ir otra raksturīga celulīta atrašanās vieta (augšstilbu priekšpusē). Vari izmantot pirtsslotas, turklāt celulītam ir pilnīgi vienalga, vai tās ir kļavu, bērzu vai pīlādžu slotas. Ja patīk, peries kaut vai ar nātrēm. Ja pēc pirts vēl veiksi kontrastdušu, tā kļūs par veselu termo un krioterapijas procedūru.

5. Ūdens. Ikvienai no mums ieteicams lietot aptuveni divus litrus šķidruma dienā — ūdeni, zaļo tēju vai arī speciālās vielmaiņu uzla­bojošās tējas.

6. Fiziskās aktivitātes. Bez tām nevar nodrošināt limfas atteci (ar pašmasāžu vien nepietiks!). Mājās vingro pusstundu katru dienu! Vienu dienu veic vingrinājumus visam ķermenim, otru dienu – vingrinājumus konkrētām problēmzonām (piemēram, augštilbiem noder pietupieni, bumbas saspiešana starp saliektām vai taisnām kājām. Tā var būt arī pēdu un pirkstu vingrināšana, ja celulītam paralēli ir arī venozās atteces traucējumi vai neliela tūska, kas gandrīz vienmēr visām sievietēm vērojama vasarā). Protams, noder arī visi hobija tipa sporta veidi – skriešana, riteņbraukšana, skrituļslidošana, ūdens sporta veidi. Vasarā noteikti palīdz peldēšana. Pret celulītu vislabāk iedarbojas peldēšana jūrā, jo tur ir liels ūdens tilpums, tādējādi arī liels ūdens blīvums. Staigāšana pa jūras ūdeni nodrošina lielu pretestību, kā rezultātā tiek trenēti gan muskuļi, gan stiprināta āda.

7. Karstas smiltis. Ja esi pie jūras, izmanto šo lielisko atpūtu, nedaudz paguļot karstās smiltīs. Tas veicinās asinsvadu paplašināšanos, asinsrites paātrināšanos un palīdzēs cīņā pret celulītu.

8. Māla maskas. Var izmantot gan veikalā nopērkamos mālus, gan brīvā dabā sastopamos, kurus karstā ūdens peldē izkausē. Uzklāj māla masku, vieglām kustībām viegli apliec apkārt (nevis stingri) polietilēna plēvi, kas ļaus māla maskai labāk iesūkties ādā. Masku paturi 20–30 minūtes. Šo procedūru var veikt ne vairāk kā 2–3 reizes nedēļā, jo, pirmkārt, no fizioloģiskā viedokļa nekas ātrāk nenotiek, otrkārt, māls sausina ādu.

9. Eļļas. Lai risinātu celulīta problēmu, āda ir jāmitrina. Izmanto dabīgās indefirentās eļļas, no kurām vispopulākās ir olīveļļa un ciedru eļļa. Taču var izmantot arī citas. Eļļu iemasē vieglām kustībām ik vakaru uz slapja ķermeņa, tā ātri iesūcas. Celulītam ļoti nepatīk ādas mitrināšana.

10. Sabalansēts uzturs. Samazinot taukaina un cepta ēdiena, žāvējumu, konservētu produktu un pusfabrikātu patēriņu, neapšaubāmi var novērot ādas stāvokļa uzlabošanos. Uzturā izvēlies dārzeņus, liesu gaļu un zivis. Samazini sāls patēriņu, jo tas aiztur ūdens izvadīšanu, kas rada tūsku.

Uzmanību! Maldīgs priekšstats, ko sievietes mēdz darīt – sausu ādu stingri notin ar plēvi un sviedrējas, patiesībā – sautējas, tādējādi kaitējot ādai. Pēc tam var nākties apmeklēt dermatologu. Ietīšanas procedūras labāk veikt salonā. Lai ārstētu celulītu, ietīšanai ir ļoti liela nozīme un specifika – atkarībā no celulīta pakāpes ir mazāks vai lielāks plēves pārklājums vienai pār otru, un mājās cilvēks to nevar izdarīt. Pareizi to var veikt tikai speciālists. Mājās tu vari plēvi viegli aptīt (ne stingri ietīt) tikai tad, ja zem plēves ir māla maska vai krēms, kas paredzēts šādai procedūrai. Taču tu vari nopirkt jūras ūdeni (termālo ūdeni, Nāves jūras ūdeni) un elastīgās saites, samērcēt tās termālajā ūdenī, izgriezt un aptīt ap problēmzonām (parasti ap augšstilbiem, vēderu un dibenu), pa virsu pārklājot politielēnu, un pagulēt. Lieliski tonizē ādu! Pēc tā paša principa var pagatavot arī kefīra procedūru.

Rakstu pilnībā lasi žurnāla „UNA” jūlija numurā!

11 Komentāri