Atsauksmes internetā ļauj vieglāk pārdot

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Flickr/Proietti

Jaunākie mārketinga pētījumi liecina, ka patērētāji aizvien vairāk paļaujas uz dažādu veidu rekomendācijām, paziņu ieteikumiem, citu klientu atsauksmēm un vērtējumiem. Tas norāda, ka šodien citu cilvēku pozitīvā pieredze internetā var kļūt par vienu no svarīgākajiem pārdošanas palīgiem un ietekmēt reklāmas tirgus turpmāko attīstību.

WIT Berry projektu asistente Signe Sproģe TVNET informēja, ka 2011. gadā pasaulē vadošā mārketinga pētījumu uzņēmuma Nielsen veiktais pētījums liecina, ka klientu atsauksmes un vērtējums ir ārkārtīgi svarīgs lēmumu pieņemšanā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei.

92% aptaujāto Eiropā ir atzinuši, ka ļoti uzticas pazīstamu cilvēku ieteikumiem un viedoklim, savukārt 70% aptaujāto uzticas informācijai (atsauksmēm), kas par precēm, pakalpojumiem un uzņēmumiem pausta internetā. Tikai 58% atzinuši, ka uzticas arī laikrakstos publicētajai informācijai, bet uzticēšanos dažādu veidu reklāmām pauž vidēji 40% aptaujāto.

Liela nozīme arī Latvijā

Arī Latvijā situācija ir līdzīga kā vidēji Eiropā. Nesen veiktais GFK pētījums norāda, ka klientu atsauksmēm ir liela nozīme Latvijas interneta lietotāju lēmumu pieņemšanas procesā par labu kādas preces vai pakalpojuma iegādei. Proti, 45% aptaujāto atzina, ka, neesot pārliecināti par preces vai pakalpojuma iegādi, viņi, visdrīzāk, uzņēmuma mājaslapā meklēs citu klientu atsauksmes un tikai tad pieņems lēmumu.

Atsauksmes ir īpaši svarīgas 18–24 gadus veco interneta lietotāju vidū. Šajā vecuma grupā atsauksmēm vislielāko nozīmi piešķir vairāk nekā puse aptaujāto jeb 54%.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu