«Baltcom TV» iegādājas «Interneta pasauli»

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Konkurences padome (KP) atļauj SIA «Baltcom TV» iegādāties elektronisko sakaru komersantu SIA «Interneta pasaule», informēja KP.

Šāds lēmums pieņemts, jo darījums nerada kaitējumu konkurencei nevienā no tirgiem, kuros darbojas konkrētie uzņēmumi.

Darījuma ietvaros «Baltcom TV» no «Kollet Aytolet LLP» un «Oventos Partners LLP» iegādājas «Interneta pasauli» un tai piederošo uzņēmumu SIA «Rīgas Kabeļradio», SIA «IPTV.LV» un SIA «Rīgas Radiotranslācija» kapitāla daļas un iegūst izšķirošu ietekmi pār minētajiem uzņēmumiem.

Pirms lēmuma pieņemšanas KP īpaši izvērtēja tirgus, kurus varētu ietekmēt konkrētā apvienošanās - maksas televīzijas pakalpojumu sniegšanas tirgu Rīgā, fiksētās balss telefonlīnijas pakalpojumu sniegšanas tirgu Latvijā un interneta piekļuves un publisko datu un elektronisko ziņojumu pārraides pakalpojumu sniegšanas tirgu Rīgā un Ķekavas novadā.

Sīva konkurence

Lēmumā KP norāda, ka visos šajos tirgos pastāv sīva konkurence un patērētājiem ir iespēja pietiekami ātri un vienkārši mainīt pakalpojumu sniedzējus, izvēloties starp pieejamajiem tīkla pārklājumiem.

«Baltcom TV» ir liela tirgus daļa maksas televīzijas pakalpojumu sniegšanas tirgū Rīgā, tomēr tajā spēcīgu konkurenci nodrošina SIA «Lattelecom» un SIA «Izzi» darbība. Savukārt pārējiem apvienošanās dalībniekiem nevienā no tirgiem, kuros tie darbojas, nav lielas tirgus daļas.

Izņemot interneta piekļuves un publisko datu un elektronisko ziņojumu pārraides pakalpojumu sniegšanas tirgu Ķekavas novadā, apvienošanās dalībnieki nav tuvi konkurenti un viens uz otru nespēj izdarīt būtisku konkurences spiedienu.

Necels cenas

KP lēmumā arī izteikta prognoze, ka tirgos pastāvošā efektīvā konkurence neļautu apvienošanās dalībniekiem celt cenas, nerēķinoties ar konkurences spiedienu - ja apvienošanās dalībnieki paaugstinātu cenas, to konkurenti varētu nodrošināt patērētājiem pievilcīgāku piedāvājumu.

Jau ziņots, ka «Baltcom TV» («Baltcom») stratēģija, paziņojot par nodomu pirkt elektronisko sakaru komersantu «Interneta Pasaule», ir paplašināt mazo un vidējo biznesa klientu skaitu, tiem piedāvājot konkurētspējīgus, bet samērā vienkāršus biznesa pakalpojumus, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» teica «Baltcom TV» («Baltcom») jaunais valdes priekšsēdētājs Andrass Pillers.

Pillers teica, ka, pārņemot «Interneta Pasauli», ja darījumu apstiprinās Konkurences padome (KP), «Baltcom» sākotnēji necentīsies konkurēt ar tādu biznesa pakalpojumu sniegšanu kā mākoņdatošana un programmatūras noma no «mākoņa».

Divi ieguvumi

«Pērkot «Interneta Pasauli», ceram uz diviem svarīgiem ieguvumiem. Viens ir paplašināt infrastruktūras pārklājumu, to padarīt efektīvāku. Otrs ir zināšanas, klientu bāze, kas ir svarīgs izejas punkts, ja vēlamies izvērst darbību B2B tirgū. Kas attiecas uz tālākiem stratēģiskiem soļiem, pie tā atgriezīsimies pēc sešiem mēnešiem, kad redzēsim, kā ar šo darījumu būs veicies,» Pillers teica.

«Baltcom TV» dibināts 1991.gadā kā kabeļtelevīzijas operators, vēlāk ieguva otro mobilo sakaru licenci Latvijā, bet mobilo sakaru biznesu pārdeva Zviedrijas «Tele2» koncernam 2001.gadā.

«Baltcom TV» piedāvā maksas televīzijas, interneta un fiksētās telefonijas pakalpojumus. 70% «Baltcom TV» daļu pieder Luksemburgas uzņēmumam «RPAX One S.A.», 29,96% - Kipras uzņēmumam «Mackonar Impex Limited», bet 0,4% - VAS «Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs».

«RPAX One S.A.» ir juridiska persona, kas pieder investoriem «AXA Private Equity» un «Resource Partners», kas pērn, izmantojot šo uzņēmumu kā investīciju izvietošanas instrumentu, pārņēma 70% «Baltcom TV» kapitāldaļu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu