RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Interneta mediji iekaro tirgu

NOZARE.LV 2
Foto: Reuters/Scanpix

Nākamgad interneta mediju reklāmas tirgus daļa pasaulē pieaugs visstraujāk, pastāstīja mediju aģentūras «ZenithOptimedia Latvia» vadītāja Ildze Magazeina.

Saskaņā ar «ZenithOptimedia» datiem 2013.gadā salīdzinājumā ar 2012.gadu interneta mediju reklāmas tirgus daļas pieaugums pasaulē tiek prognozēts par 1,8 procentpunktiem, līdz 19,6% mediju reklāmas tirgus.

Savukārt pārējo mediju reklāmas tirgus daļas 2013.gadā salīdzinājumā ar 2010.gadu pasaulē paliks nemainīgas vai nedaudz samazināsies.

Televīzijas reklāmas tirgus, kam pasaules mediju reklāmas tirgū ir vislielākais īpatsvars, nākamgad mediju reklāmas tirgū saglabās 40,4% lielu tirgus daļu, savas pozīcijas nezaudēs arī kino reklāmas tirgus, kura tirgus daļa ir visniecīgākā, - tas paliks līdzšinējo 0,5% līmenī.

Kritums laikrakstiem

Par vienu procentpunktu, līdz 17,9%, 2013.gadā tiek prognozēts laikrakstu reklāmas tirgus daļas samazinājums. Tāpat par 0,5 procentpunktiem, līdz 8,3%, paredzams žurnālu reklāmas tirgus daļas kritums, savukārt par 0,1 procentpunktu pasaulē sagaidāms radio un vides reklāmu tirgus daļas samazinājums - attiecīgi līdz 6,9% un 6,4% mediju reklāmas tirgus.

Magazeina norādīja, ka interneta reklāmas tirgus izaugsme pēdējos gados vairs nav jaunums.

«Šī medija tirgus daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs līdz 21,4% 2014.gadā. Tāpat 2014.gadā interneta reklāmas īpatsvars pārsniegs 30% robežu septiņos tirgos - Austrālijā, Dānijā, Dienvidkorejā, Kanādā, Lielbritānijā, Norvēģijā un Zviedrijā. Turklāt interneta reklāmas apjoma ziņā progresīvākajā valstī Lielbritānijā paredzams, ka 2014.gadā internets saņems 40% no visām reklāmas investīcijām,» teica «ZenithOptimedia Latvia» pārstāve.

Pēc Magazeinas teiktā, lai arī reklāmas tirgus prognozes no gada uz gadu ir arvien nesaudzīgākas pret laikrakstiem un žurnāliem, situācija nav tik drūma, kā vēsta skaitļi.

Attīstās arī preses izdevēji

«Protams, preses izdevumu tirgus daļa kopējā reklāmas tirgū katru gadu samazinās un turpmākie gadi nav izņēmums, tomēr interneta izaugsmes laikmetā attīstās arī preses izdevēji, veidojot savu izdevumu elektroniskās versijas un interneta mājaslapas, kuru reklāmas apjomi jau skatāmi citā - interneta reklāmas kategorijā,» teica Magazeina.

Kopumā tiek prognozēts, ka pasaules reklāmas tirgus 2013.gadā, salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugs par 4,6%, līdz aptuveni 525 miljardiem ASV dolāru (287 miljardiem latu), pateicoties digitālajiem medijiem un jaunattīstības tirgiem.

«ZenithOptimedia Latvija» iekļauta komunikācijas aģentūru grupā «MMS Communications Latvia», kas 100% pieder «Publicis Groupe». Savukārt «Publicis Groupe» ir viena no lielākajām komunikācijas aģentūru grupām pasaulē un 104 valstīs nodarbina vairāk nekā 53 000 mārketinga speciālistu.

    2 Komentāri