airBaltic eksperti atspēkos BAS sūdzības EK Konkurences direktorātā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tā kā Latvijas nacionālās aviokompānijas «airBaltic» bijušais akcionārs «Baltijas Aviācijas sistēmas» (BAS) ir iesniedzis sūdzību Eiropas Komisijas (EK) Konkurences ģenerāldirektorātā, «airBaltic» ir izveidota īpaša ekspertu un padomdevēju komanda

Kā informēja «airBaltic», komandas galvenais darba uzdevums būs atrisināt jautājumus, kas radušies saistībā ar šo sūdzību.

Sūdzība iesniegta par 2012.gadā veiktajām akcionāru darbībām, kas galarezultātā noveda pie aviokompānijas pārveidošanas procesa.

Kā biznesa portālu «Nozare.lv» informēja «airBaltic» izpilddirektors Martins Gauss, BAS sūdzība ir atgādinājums, ka pagātnes notikumi ir jāatrisina.

Konsultanti esot informējuši, ka Eiropas Komisija varētu sākt nākamos darbības soļus un padziļināti izvērtēt darbības 2011.gada pēdējā ceturksnī, ko valsts veica kā viens no «airBaltic» akcionāriem. Ja Eiropas Komisijas konkurences ģenerāldirektorāts speršot šādu soli, «airBaltic» uzdos jautājumus un paudīs bažas, vai BAS ir spējuši Eiropas Komisijai sniegt pilnīgu ainu par notikušo.

Gauss uzsver, ka šī situācija būs lieliska iespēja, lai paskaidrotu detaļas, kontekstu un faktus par pagātnes darbībām, kas galarezultātā noveda pie aviokompānijas pārveides.

«Mēs priecāsimies par iespēju šajā lietā ieviest juridisko skaidrību un noteiktību, lai labāk pārliecinātu mūsu nākotnes investorus,» skaidro Gauss.

Eiropas Komisijai ir iesniegtas divas atsevišķas sūdzības. Pirmā sūdzība ir iesniegta 2012.gada 9.janvārī BAS vārdā, otrā sūdzība ir iesniegta 2012.gada 18.jūlijā bijušās BAS valdes locekles Ingas Piternieces vārdā.

«airBaltic ReShape» biznesa plāns ir veiksmīgs, un ik mēnesi tiekot uzrādīti labāki rezultāti, nekā sākotnēji paredzēts. «Šis sasniegums norāda, ka »airBaltic ReShape« biznesa plāns ir pamatīgs un reālistisks, un tas mūs padara pievilcīgākus potenciālo nākotnes investoru acīs,» uzsver Gauss.

Kā ziņots, šī gada sākumā «airBaltic» paziņoja par biznesa pārveides plānu, lai atgrieztu aviokompāniju pie peļņas un ilgtspējīgas turpmākās attīstības Ziemeļu tranzītmezglā Rīgā, kas savieno Baltijas reģionu ar galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos, Krievijā un NVS valstīs. Biznesa plāns «airBaltic ReShape» iezīmē aviokompānijas nākotnes attīstību, tostarp flotes modernizāciju, izmaksu optimizāciju, darbības efektivitātes paaugstināšanu, ieņēmumu palielināšanu un uzlabojumus lidojumu tīklā. Īstenojot «airBaltic ReShape», aviokompānija plāno konsolidāciju par 330 miljoniem latu piecu gadu laikā – posmā no 2012. līdz 2016.gadam. «airBaltic ReShape» mērķis ir atjaunot aviokompānijas pelnītspēju 2014.gadā.

«airBaltic» nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. «airBaltic» ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. «airBaltic» flotē ir 32 lidmašīnas - sešas «Boeing 737-500», astoņas «Boeing 737-300», desmit «Fokker 50» un astoņas «Bombardier Q400Next Gen».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu