Igaunijas parlamentā izstrādā likumprojektu, lai panāktu, ka uz tā saukto ātro kredītu reklāmu tiek attiecināta Patērētāju tiesību aizsardzības departamenta cenzūra, vēstīja Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija ERR.
Igaunija plāno ātro kredītu reklāmas pakļaut cenzūrai
«Pamatojoties uz pagājušā gada datiem, saskaitot reklāmu televīzijā, radio, internetā, »Facebook» un citās sociālās saziņas vietnēs, kā arī reklāmu uz automašīnām, drukāto reklāmu, secinājām, ka papildu kontrolei būs pakļauti 10-15 tūkstoši vienību gadā,» sacīja Igaunijas Patērētāju tiesību aizsardzības departamenta ģenerāldirektors Andress Soniste.
Plānotais process nozīmē, ka kompānija nosūtīs departamentam gatavu patēriņa vai ātrā kredīta reklāmas rullīti, reklāmkarogu vai radiodžinglu, un departamenta ierēdnis pārbaudīs tā atbilstību likumam. Gadījumā, ja reklāma cenzūru neizturēs, kompānijai materiāls būs jāpārstrādā.
Pagaidām kritēriji, pēc kādiem tiks noteikta reklāmas atbilstība likumam, nav skaidri nedz Patērētāju tiesību aizsardzības departamentam, nedz reklāmu izstrādātājiem un iesaistītajām kompānijām un bankām, kuras arī plānotās reklāmas normas varētu skart, jo tās reklamē patēriņa kredītus.
Pašreizējā Igaunijas parlamenta sasaukuma pilnvaras beigsies nākamnedēļ, tādēļ likumu pieņemšana norit ļoti strauji. Valdošā koalīcija ir pārliecināta, ka vairāki likuma grozījumi, kas varētu risināt kredītņēmēju problēmas, tiks pieņemti šajā laikā.