Pa dzelzceļu līdz lidostai varēs aizbraukt 2025.gadā; līdz Berlīnei - 2030.gadā

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Eiropas standarta sliežu platuma (1435 milimetri) dzelzceļa projekta «Rail Baltica II» ietvaros pa dzelzceļu līdz lidostai «Rīga» varēs aizbraukt 2025.gadā, bet līdz Berlīnei - 2030.gadā, intervijā LNT raidījumā «900 sekundes» teica par «Rail Baltica II» īstenošanu atbildīgā Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

«Līdz lidostai, ja nemaldos, varēs aizbraukt apmēram 2025.gadā. Projektu sāks būvēt 2020.gadā un Baltijas ietvaros pabeigs 2025.gadā,» teica Rubesa.

Savukārt uz Berlīni - apmēram 2030.gadā. «Par Berlīni es apbēdināšu. Tur jābūt visiem pieslēgumiem arī caur Polijai un tam jābūt apmēram 2030.gadā. Nedomāju, ka būs ātrāk par 2030.gadu,» teica «RB Rail» valdes priekšsēdētāja.

«Rail Baltica II» projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Atbilstoši Lielbritānijas konsultāciju kompānijas «Aecom Ltd.» 2011.gadā veiktajiem aprēķiniem jaunā dzelzceļa līnija Latvijā provizoriski izmaksās 1,27 miljardus eiro, bet visās trijās Baltijas valstīs - 3,68 miljardus eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu