Aicina atsaukties cilvēkus, kuri izvairās atgriezties Latvijā nesakārtotu kredītsaistību dēļ

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijas Komercbanku asociācija (LKA) trešdien izplatījusi aicinājumu iedzīvotājiem, īpaši ārzemēs dzīvojošajiem, kuriem ir palikušas nesakārtotas kredītsaistības, sazināties ar bezmaksas konsultāciju un mediācijas centru (KMC), kas var palīdzēt sakārtot ieilgušas un sarežģītas finanšu problēmas.

Pieredze rādot, ka ir gadījumi, kad klienti ar lieliem parādiem bankā izvairās meklēt risinājumus un dodas uz ārzemēm, lai gan patiesībā problēmas ir iespējams atrisināt – KMC nepilna gada laikā sniegts atbalsts jau 429 klientiem.

«Aiz katra cilvēka ir savs stāsts un izvēles iemesli, tomēr ir skumīgi dzirdēt, ka situācijās, kad atalgojums ir pārāk zems vai vispār nav iespējas gūt ienākumus, iedzīvotāji to patur pie sevis, ignorē bankas aicinājumus uz tikšanos, kā rezultātā problēma samilst un kļūst šķietami neatrisināma. Diemžēl pieredze rāda, ka nereti tiek pieņemti pārsteidzīgi lēmumi, kas vēlāk rada negatīvas sekas. Daudzas ilgtermiņa problēmas varētu novērst, ja pirms izvēles pakonsultētos ar profesionāļiem.

Konsultāciju un mediācijas centra mērķis ir palīdzēt grūtībās nonākušajiem klientiem atgriezties aktīvajā ekonomikā

– saņemt oficiālu algu un maksāt nodokļus,» stāsta KMC speciāliste Diāna Kvedere.

Finanšu problēmas visbiežāk ieinteresēti atrisināt galvotāji un cilvēki, kuri zaudējuši darbu

KMC apkopotie dati parāda, ka

galvotāji ir tie, kuri visbiežāk vēršas pēc palīdzības centrā, jo dažādu iemeslu dēļ ir kļuvuši atbildīgi par aizņēmēja kredītsaistībām.

Savukārt pašiem kredītņēmējiem finanšu problēmas visbiežāk izraisa ienākumu samazinājums vai bezdarbs, tam seko kredītņēmēja vai viņa ģimenes locekļa slimība, trauma, kā arī laulības šķiršana un bijušā partnera nevēlēšanās iesaistīties kredītsaistību izpildē. Tāpat salīdzinoši izplatīta problēma ir ātrie kredīti, kas kļuvuši tik lieli, ka traucē norēķināties, piemēram, par hipotekāro kredītu.

LKA uzsver, ka KMC pakalpojumi jebkuras bankas klientam pieejami bez maksas. Katra situācija tiek izvērtēta individuāli, un vienkāršākos gadījumos konsultants nodrošina neitrālu situācijas novērtējumu, sniedz padomus tās atrisināšanai un palīdz sazināties, atjaunot komunikāciju ar banku. Savukārt sarežģītākos gadījumos tiek piesaistīts sertificēts mediators jeb sarunu vedējs, kas darbojas kā starpnieks starp klientu un banku, lai palīdzētu atrast abām pusēm pieņemamu risinājumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu