«Latvijas balzama» provizoriskā peļņa pērn - € 7,451 miljons; apgrozījums pieaug

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Dzērienu ražotāja «Latvijas balzams» apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 75,72 miljoni eiro, kas ir par 2,6% vairāk nekā 2015.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga par 5,5% un bija 7,451 miljons eiro, kompānijas sniegtā informācija biržai «Nasdaq Riga».

Kompānijas finanšu pārskata vadības ziņojumā sacīts, ka «Latvijas balzama» apgrozījuma pieaugumu pērn galvenokārt sekmēja kāpums sniegto pakalpojumu jomā.

«Lai arī uzņēmums ir paplašinājis eksporta ģeogrāfiju un sācis produkcijas realizāciju vairākos jaunos eksporta tirgos, apgrozījums no alkoholisko dzērienu realizācijas ir samazinājies par 1,7%. Lai kompensētu ražošanas un pārdošanas apmēra kritumu, «Latvijas balzams» ir sācis sniegt arī citus pakalpojumus, izmantojot darbaspēka un noliktavu resursus un kompetences. Tā 2016.gadā uzņēmums sniedzis trešajām pusēm noliktavu un tranzīta pakalpojumus, muitas noliktavas pakalpojumus, loģistikas servisu, komplektāciju, un citus ar uzņēmuma kompetenci saistītus pakalpojumus. Tas ir ļāvis sabiedrībai palielināt peļņu, efektīvāk izmantojot esošos resursus,» teikts vadības ziņojumā, piebilstot, ka «Latvijas balzams» sekmīgi darbojās kā Eiropas loģistikas centrs grupas pārstāvēto zīmolu izplatīšanai Eiropā, tajā skaitā Skandināvijā un Krievijā.

Pagājušajā gadā «Latvijas balzama» ieņēmumi no alkoholisko dzērienu pārdošanas bija 69,475 miljonu eiro apmērā pretstatā 70,66 miljoniem eiro 2015.gadā.

«2017.gadā sabiedrība turpinās investēt esošajos un jaunos eksporta tirgos ar spēcīgu izaugsmes potenciālu, lai palielinātu «Latvijas balzama» zīmolu pārdošanas apmēruss. Liels uzsvars tiks likts uz mūsu galvenajiem eksporta zīmoliem - «Rīgas melnais balzams» un «Cosmopolitan Diva», ieguldot pūles starptautiskās atpazīstamības veidošanā, zīmolu vērtību un tirgus daļas palielināšanā,» teikts vadības ziņojumā. Tāpat kompānija turpinās palielināt ražošanas efektivitāti, liekot uzsvaru uz iepirkumu, plānošanas un infrastruktūras uzlabojumiem.

2015.gadā «Latvijas balzams» strādāja ar 73,791 miljona eiro apgrozījumu un 7,065 miljonu eiro peļņu.

«Latvijas balzams» kopš 2014.gada oktobra iekļauts holdinga kompānijā «Amber Beverage Group», kas tika izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai «SPI Group» apvienojot Baltijas uzņēmumus - «Latvijas balzamu», dzērienu izplatītājus «SPI Distribution Latvia», «SPI Distribution Estonia» un «Bennet Distributors» Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi «Latvijas balzams veikali» Latvijā un «Darija» Lietuvā. «Amber Beverage Group» dibinātāja un 100% daļu īpašniece ir Nīderlandē reģistrētā kompānija «S.P.I. Regional Business Unit B.V.».

«Latvijas balzama» akcijas kotē biržas «Nasdaq Riga» otrajā sarakstā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu