RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Trīs galvenie mācību atmosfēru veicinošie faktori

Apmaksāta informācija 1
Foto: Publicitātes foto

Efektīvai kursu apguvei viens no pamata nosacījumiem ir atvērta, motivējoša un pozitīva mācību atmosfēra. Ar tās palīdzību iespējams uzlabot kursu kvalitāti un aktivitāti. Tomēr, kā nodrošināt to, ka attiecīgā iestāde ir vieta uz kuru dodas ne tikai tāpēc, ka tas ir nepieciešams, bet tāpēc, ka studentiem tur patīk? Uz šo jautājumu mēģinās atbildēt RTU Riga Business School (RBS) Angļu valodas centrs.

Dažādos pētījumos atklāts, ka patīkama un interesanta mācību vide spēj pozitīvi ietekmēt gan studentu produktivitāti kursu procesā, gan sasniegtos rezultātus. Apgūstot valodu, galvenais mērķis ir komunikācija, līdz ar to mācību atmosfērai jābūt pozitīvai un emocionāli drošai, kas veicina vēlmi veidot saskarsmi ar apkārtējiem cilvēkiem un apgūt nepieciešamās prasmes. Šādu vidi var nodrošināt sekojoši faktori – akadēmiskā sistēma, mācību resursu klāsts un pieejamība, kā arī studenti un grupu lielums. Tālāk iepazīsimies ar katru faktoru atsevišķi.

Akadēmiskā sistēma

Viena no galvenajām lietām, kas nosaka to, kāda būs attiecīgās mācību iestādes vide, ir akadēmiskā sistēma. Ar šo netiek domāts tikai tas kādi ir pasniedzēji un viņu prasmes, bet arī administrācija. Dodoties uz kursiem, nepieciešams atrasties vidē, kura ir emocionāli droša, patīkama un veicina vēlmi komunicēt ar apkārtējiem cilvēkiem. Šādu mācību atmosfēru nodrošina gan pasniedzēji, kuri aktīvi iesaistās vielas apguves procesā un ņem vērā studentu ieteikumus, gan administrācija, kura kursu laikā veic anonīmas aptaujas, lai uzlabotu apmācības, sekotu līdzi grupu apmierinātības līmenim, un kura ņem vērā apmācāmo viedokli par attiecīgā mācību procesa gaitu.

Studenti un grupu lielums

Studenti un to daudzums tiešā veidā ietekmē mācību atmosfēru. RBS Angļu valodas centrs ir novērojis, ka labākā valodas apguve noris tajās grupās, kurās mācās 8 - 12 cilvēki. Šādā veidā iespējams garantēt, ka tiek nodrošināta individuāla pieeja un uzmanība katram studentam, kā arī grupu darbos ērti var mainīt partnerus, piedāvājot viņiem komunicēt ar dažādiem cilvēkiem. Tāpat kursos, kurus apmeklē dažādu nozaru un valstu pārstāvji, veidojas interesantākas un daudzpusīgākas diskusijas, kas nodrošina vēlmi ne tikai ierasties uz nodarbībām, bet pat palikt ilgāk, lai dzirdētu dažādos pieredzes stāstus.

Izmantotie resursi

Mūsdienās vairs nepietiek ar to, ka mācīts tiek no dažādām grāmatām, lai garantētu spēju apgūt valodu un noturēt tās līmeni, ir nepieciešams izmantot palīgrīkus. Piemēram, RBS Angļu valodas centrs ar šo gadu ir uzsācis lietot Google Classroom, lai nodrošinātu papildus materiālu lietošanu un pieejamību studentiem, kas padara vielas apguves procesu vēl interesantāku. Šādi mudinot cilvēkus ne tikai mācīties kursos, bet arī ārpus tiem, sev pieejamā laikā, atrodoties pie saviem datoriem vai telefoniem. Studentiem ir iespēja ne tikai izmantot grāmatas, bet skatīties dažādas filmas un video, pildīt interneta uzdevumus un lasīt dažādus materiālus.

Dažādi mācību resursi, vietējie un ārzemju studenti, kā arī nepiespiestā mācību atmosfēra padara nodarbības daudz aizraujošākas un produktīvākas. Jums ir iespējams dzirdēt citu cilvēku viedokli, kā arī iegūt jaunus draugus un paziņas, kuri var sniegt emocionālu atbalstu un pat motivēt nākt uz nodarbībām. Jaunais mācību semestris RTU Riga Business School Angļu valodas centrā sāksies jau 3. aprīlī. Pievienojieties mūsu studentiem un absolventiem! Lai noskaidrotu vairāk informācijas par mācību uzsākšanu, spiediet uz zemāk pievienotās saites vai zvaniet pa tālruni 67089800.

Vairāk informācijas par mācību uzsākšanu

Apmaksāta informācija

Sniegs Google
1 Komentāri