Telefonsakaru operatoriem būs jābrīdina klienti par zvaniem uz paaugstinātas maksas numuriem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Pēc pieaugoša iedzīvotāju sūdzību skaita par zvaniem, kas veikti par paaugstinātu tarifu, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) rosina noteikt telefonsakaru operatoriem par pienākumu brīdināt klientus par šādiem zvaniem un to izmaksām, šodien informēja SPRK pārstāvji.

Kā norādīja SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Andris Virtmanis, problēma ar zvaniem uz paaugstinātas maksas numuriem nav jauna, bet īpaši samilzusi šogad, strauji augot sūdzību skaitam. «Cilvēki zvana ārstniecības iestādēm vai valsts iestādēm un, saņemot rēķinu ir pārsteigti par rēķina summu,» sacīja Virtmanis.

Viņš norādīja, ka šīm iestādēm izvēloties zvanu pakalpojuma nodrošinātāju, iepirkumā tiek ņemta vērā zemākā cena pasūtītājam, bet ne tas, ka, iespējams, cilvēkiem, kas zvana, izmaksas augs.

Lai risinātu problēmu, SPRK rosina operatoriem noteikt par pienākumu brīdināt savus klientus par paaugstinātas maksas zvaniem ar balss paziņojumu, kas iekļauj sevī arī informāciju par zvana izmaksām.

Šāds brīdinājums būs jāsniedz gadījumos, kad zvana tarifs pārsniegs augšējo robežu - 2,1 centu minūtē.

SPRK pārstāvji uzsvēra, ka operatoriem būs izvēle - samazināt tarifu zem šī sliekšņa vai investēt brīdinājuma sistēmas izveidē. Arī galalietotājam būs izvēles iespēja - saņemt vai atteikties no brīdinājuma saņemšanas.

SPRK izsludinājusi šī jautājuma publisko konsultāciju līdz 15.maijam.

Izmaiņas plānots ieviest no 2018.gada 1.janvāra.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu