«Fazer»: Samazinoties iedzīvotāju skaitam, Latvijā saruks arī maizes tirgus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Ja iedzīvotāju skaits Latvijā turpinās sarukt, samazināsies arī maizes tirgus, prognozēja «Fazer Bakery Baltic», kurā ir apvienotas «Fazer» maiznīcas Ogrē un Kauņā, rīkotājdirektors Mindaugs Snarskis.

Viņš sacīja, ka kopumā maizes tirgus Latvijā un Baltijā mainās gan kvalitatīvi, gan arī kvantitatīvi - apjoma ziņā. Galvenais faktors, kas ietekmē maizes tirgus lielumu, ir iedzīvotāju skaita izmaiņas. «Iedzīvotāju skaits Baltijas valstīs kopš 1995.gada ir samazinājies par aptuveni 1,5 miljoniem, tajā skaitā Latvijā par aptuveni 600 000. Ja iedzīvotāju skaits turpinās sarukt, vienlaikus sagaidāms, samazināsies arī maizes tirgus,» sacīja Snarskis.

Vienlaikus viņš prognozēja, ka šogad būtiskas izmaiņas maizes tirgus apjomā nav gaidāmas, ņemot vērā iepriekšējā gada tirgus datus.

Snarskis arī atzīmēja, ka šogad maizes tirgū Latvijā saglabāsies pēdējo gadu tendence - uzsvars uz veselīgumu un maizi mazākās porcijās, ar mazāku svaru. «Veselīgums kā mega tendence ietekmē ne tikai maizes un pārtikas tirgu. Mainās cilvēku domāšanas veids, kas ietekmē izvēli viņu izvēli plašākajā nozīmē. Vairāk domājam, ko ēdam, cik daudz kustamies, vai visu sabalansējam,» skaidroja «Fazer Bakery Baltic» rīkotājdirektors.

Pēc viņa teiktā, maizes ar augstāku pievienoto vērtību patēriņš katru gadu pieaug par aptuveni 5-6%, taču tradicionālo maizes segmentu - saldskābmaizes, rudzu maizes un baltmaizes - patēriņš ik gadu samazinās par 5-6%. Arī «Fazer Latvija» un SKDS pērn veiktā aptauja apliecina, ka aptuveni trešdaļa Latvijas iedzīvotāju izvēlas maizi ar pievienoto vērtību, atgādināja «Fazer Bakery Baltic» rīkotājdirektors.

Snarskis arī norādīja, ka vēl viens maizes tirgus kvalitatīvo attīstību ietekmējošs faktors ir mūsdienu ģimenes modelis. Saskaņā ar statistikas datiem, pēdējo deviņu līdz desmit gadu laikā viena cilvēka mājsaimniecību skaits Latvijā ir palielinājies par 40% un patlaban aptuveni katra trešā mājsaimniecība valstī ir viena cilvēka mājsaimniecība. Tāpēc arvien vairāk pircēju izvēlas mazākas porcijas un maizi mazākos iepakojumos, jo vēlas to ēst vienmēr svaigu. Tā kā maizes kukuļus 800 līdz 600 gramu iepakojumos viens cilvēks pāris dienu laikā nevar apēst, priekšroka tiek dota porciju maizēm. Cilvēki labprāt izvēlas arī lielveikalu ceptuvēs svaigi ceptās maizītes, kā piemēram, kruasānus.

«Fazer Latvija» ir dibināts 2000.gadā, un tā pamatkapitāls ir 17,183 miljoni eiro. Vienīgais «Fazer Latvija» īpašnieks ir Somijas kompānija «Fazer Bakeries», kas ir viens no skandināvu grupas «Fazer Group» uzņēmumiem. «Fazer» specializējas maizes, saldumu un cepumu ražošanā, kā arī ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā. «Fazer Latvija» ir lielākais darba devējs Ogrē.

«Fazer» ir starptautisks ģimenes uzņēmums, kurš specializējas maizes, saldumu un cepumu ražošanā, kā arī ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā. Uzņēmums strādā astoņās valstīs, un tā produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 40 valstīm. 2016. gada beigās «Fazer» bija darba devējs 14 876 cilvēkiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu