No jūnija mainīsies VID klātienes pakalpojumu saņemšanas vieta Valkā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Google Maps

VID klientu apkalpošanas nodaļas darbība Valkā līdzšinējā adresē - Rūjienas ielā 3b - rīt, 31.maijā, tiks pārtraukta un no ceturtdienas, 1.jūnija, iedzīvotāji varēs saņemt VID pakalpojumus klātienē Valkas pašvaldības telpās Rīgas ielā 25.

Izmaiņas attiecībā uz apkalpošanu klātienē šā gada laikā skars arī VID klientu apkalpošanas vietas Rīgā, tostarp no 30.jūnija darbību pārtrauks VID klientu apkalpošanas iecirknis Eduarda Smiļģa ielā 46 un visi VID pakalpojumi būs pieejami Valsts un pašvaldību vienotajā klientu apkalpošanas centrā (VPVKAC) VID administratīvajā ēkā Talejas ielā 1, Rīgā.

Šobrīd Latvijā darbojas 85 VPVKAC, kuros iedzīvotāji var saņemt biežāk klātienē izmantotos VID pakalpojumus, proti, iespējams iesniegt gada ienākumu deklarācijas gan papīra formātā, gan saņemt palīdzību, iesniedzot to elektroniski, šajos centros tiek pieņemti arī iesniegumi par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu. Darbinieki VPVKAC var sniegt atbalstu un palīdzību darbam arī ar VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), informējot un apmācot klientus VID e-pakalpojumu izmantošanā. Precīza informācija par VPVKAC adresēm un darba laikiem pieejama portāla «www.latvija.lv» sadaļā «Vienotie klientu apkalpošanas centri».

Lēmums par VID klientu apkalpošanas vietu slēgšanu pieņemts VID klientu apkalpošanas atrašanās vietu optimizēšanas ietvaros. Tā paredz pakāpenisku VID apsaimniekojamās un nomājamās platības samazināšanu, saglabājot finansiāli izdevīgākos variantus, savukārt darba vietas tiek pārceltas uz citām VID rīcībā esošām telpām, sekmējot darba telpu ekonomiskāku izmantošanu.

VID arī norāda, ka būtiski resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, tādējādi daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID EDS, tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē.

Jau vēstīts, ka no 2010.gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām - kopš 2010.gada, juridiskajām personām - kopš 2012.gada, bet fiziskām personām - saimnieciskās darbības veicējiem - kopš 2014.gada. Kopš 2014.gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu