«Latvijas mēbeles» uzņēmumi šogad paredz pārdošanas apmēru pieaugumu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Makare / LETA

Asociācijas «Latvijas mēbeles» uzņēmumi šogad paredz pārdošanas apmēru pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, sacīja asociācijas izpilddirektore Ieva Erele.

Viņa atgādināja, ka pērn asociācijas biedru kopējais apgrozījums salīdzinājumā ar 2016.gadu pieauga par 10,2% un sasniedza 82,44 miljonus eiro, pateicoties eksporta pieaugumam. «Paredzams, ka 2017.gads arī būs ar pieaugumu, kaut arī vērojams, ka Rietumeiropā mājsaimniecības mazāk tērē mīksto mēbeļu iegādei, līdz ar to vidējā pirkuma vērtība varētu samazināties,» viņa prognozēja.

Erele arī norādīja, ka lielie Latvijas mēbeļu ražošanas uzņēmumi stādā ar konkrētiem eksporta līgumiem un lielām veikalu ķēdēm Skandināvijā, Rietumeiropā vai pilda mazumtirdzniecības katalogu pasūtījumus. Sava veida nozares uzņēmēju izaicinājums ir piedāvāt arvien kvalitatīvāku preci konkrētajā tirgū aktuālajā cenu līmenī.

Asociācijas izpilddirektore atzina, ka vietējais tirgus mēbeļu tirgus gadiem ilgi stagnē. Taču, neraugoties uz pirktspējīgo iedzīvotāju sarukšanu, «Latvijas mēbeles» biedriem kopējos pārdošanas apmērus Latvijā izdodas noturēt aptuveni agrākajā līmenī. Būtisku pienesumu uzņēmumu apgrozījumā tas gan nenes.

Asociācijas biedrs, zīmola «Nakts mēbeles» (SIA «Marks M») īpašnieks Juris Griķis pastāstīja, ka patlaban vietējā tirgū pieprasījums guļamistabu sektorā attīstās ar nelielu kāpumu salīdzinājumā ar pagājušo gadu, tomēr ir pāragri izdarīt secinājumus par tendencēm šogad kopvērtējumā.

Turpretī pieprasījums pēc mīkstajām mēbelēm ir ļoti būtiski samazinājies, sacīja mēbeļu ražotāja «Elīza-K» valdes loceklis Aleksejs Koročkins. «Apgrozījums Latvijā samazinājies par 20%, tāpat samazinājumam ir tendence pieaugt arī visā Baltijas reģionā līdz pat 30-35%. Tendence ir negatīva, jo izejvielu iegādē novērojams cenu kāpums, kas, attiecīgi, ietekmē arī produkta gala cenu un pirktspēju,» sacīja Koročkins.

Turpretī mēbeļu ražotāja un salona «Čiekurs» īpašnieces SIA «Daiļrade Koks» valdes priekšsēdētājs Andris Jansons pastāstīja, ka patlaban eksporta tirgus ir ļoti aktīvs un pircējiem ir ļoti liela interese par dažādiem ražojumu segmentiem - gan bērnu mēbelēm, gan liekti līmētām mēbelēm, dzīvojamo istabu labiekārtojuma risinājumiem. «Arī materiālu piegādēs partneru vidū jūtams aktīvs darbs, jo tirgū pieprasījums pēc nažfiniera, plātņu materiāliem pieaug,» sacīja «Daiļrade Koks» valdes priekšsēdētājs.

Asociācijā norādīja - lai arī Latvijas mēbeļu eksportā kopumā vērojams kāpums, iedzīvotāju skaita samazināšanās dēļ Latvijas mēbeļu ražotāji to tiešā veidā neizjūt. Tomēr uzņēmumiem, kas to vēl nav paveikuši, varētu būt nozīmīgi pārorientēties uz eksporta tirgiem.

«Eiropas klients arvien biežāk izvēlas tomēr Eiropas kvalitātes ražojumu. Tāpat pieaugot jauno ēku būvniecības tirgum gan mazstāvu, daudzstāvu dzīvojamo ēku sektorā, gan sabiedrisko ēku sektorā pieaug arī pieprasījums pēc apmēbelējuma,» pauda Erele.

Asociācija «Latvijas Mēbeles» apvieno 18 biedrus. Tās lielākie uzņēmumi ir «Valmieras mēbeles», «Daiļrade koks» un «Pinus GB».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu