Autopārvadājumu kontroles rezultātā iegūto informāciju apstrādās elektroniski

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas nosaka autopārvadājumu kontroles rezultātā iegūtās informācijas elektronisku apriti.

Pašlaik autopārvadājumu kontrolē iesaistītās institūcijas pārbaudes protokolus un kontroles aktus noformē un apstrādā manuāli, kas no kontroles efektivitātes viedokļa šo procesu padara par kavējošu. Tāpat šāda kārtība ierobežo iespējas iegūt operatīvus datus par citu resoros veiktajām kontrolēm šos uzdevumus kontroles institūcijām padara par grūti realizējamiem.

Lai nodrošinātu normatīvo aktu prasībām atbilstošu un efektīvu autopārvadājumu kontroles veikšanu, nodrošinātu operatīvu, tajā skaitā vēsturiskās kontroles rezultātu informācijas apriti, kā arī mazinātu administratīvo slogu, noteikts pienākums kontroles institūcijām kontroles rezultātā iegūto informāciju papildus apstrādāt elektroniski valsts informācijas sistēmā.

Saskaņā ar noteikumiem autopārvadājumus kontrolē pašvaldību dienesti, pārvadātāju kontroles dienesti, Valsts robežsardze, Valsts ieņēmumu dienests un Valsts policija.

Veicot autopārvadājumu kontroli, tiek noformēts kontroles akts par autopārvadājumu atbilstību nacionālo un starptautisko aktu prasībām, bīstamo kravu autopārvadājumu pārbaudes protokols, kā arī saimnieciskās darbības veicēju riska, pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes novērtējums. Tāpat iestādes noformē saimnieciskās darbības veicēja kontroles aktu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu