Seši ES reģioni apvieno spēkus tūrisma nozares konkurētspējas kāpināšanai

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Septiņas tūrisma nozares veicināšanas organizācijas no sešiem Eiropas Savienības (ES) reģioniem - Toskānas (Itālijā), Austrumu Flandrijas (Beļģijā), Dienvidu Limburgas (Nīderlandē), Krētas (Grieķijā), Baleāru salām (Spānijā) un Latvijas - uzsākušas «Interreg Europe» programmas «Tūrisma attīstības veicināšana reģionos - BRANDtour» projekta īstenošanu tūrisma nozares konkurētspējas kāpumam, aģentūru LETA informēja Ekonomikas ministrijā (EM), kas nodrošinās Latvijas dalību projektā.

Projekta mērķis ir piecu gadu laikā izstrādāt un īstenot politikas iniciatīvas tūrisma nozarē iesaistīto uzņēmēju konkurētspējas celšanai un veicināt tūrisma plūsmas attīstību uz ES reģioniem. Projekta partneri starptautiskas sadarbības un pieredzes apmaiņas rezultātā veiks aktivitātes, lai celtu tūrisma konkurētspēju ar reklamēšanas, zīmolu veidošanas, jaunu tūrisma galamērķu popularizēšanas, kā arī klasteru veidošanās aktivitātēm.

EM prioritāte ir izstrādāt stratēģiskas ievirzes, lai veicinātu mazo un vidējo tūrisma uzņēmumu radošumu un attīstību jaunu tūrisma produktu radīšanā, kas palīdzētu tiem veiksmīgāk iesaistīties gan Latvijas tirgū, gan reģionālos tirgos.

Tāpat svarīgi apzināt citu valstu pieredzi tūrisma nozarei specifisku jautājumu risināšanā - prioritāšu definēšanā, problēmu identificēšanā un risinājumu rašanā, lai lemtu par tuvākajos gados veicamajiem pasākumiem ilgtspējīga Latvijas tūrisma sektora izaugsmei.

Šā gada 14.jūnijā Rīgā notika pirmais «BRANDtour» projekta seminārs, kura laikā tūrisma nozarē iesaistītie pārstāvji tika iepazīstināti ar «BRANDtour» projektu un plānotajām aktivitātēm. Tāpat semināra laikā EM arī informēja par pēdējo divu gadu laikā īstenotajiem pasākumiem tūrisma nozares izaugsmes sekmēšanā, īstenojot Latvijas tūrisma attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam.

Šobrīd vērojama pozitīva tūrisma nozares izaugsme - ir strauji pieaudzis ārvalstu tūristu skaits, par 8% pārsniedzot plānoto, kā arī palielinājies viesnīcu noslogojums nesezonā. Izvērtējot ārvalstu tūristu vidējos izdevumus Latvijā, secināts, ka tie ir bijuši zemāki nekā plānots, kas izskaidrojams gan ar Krievijas krīzes ietekmi uz Latvijas tūrisma sektoru, gan arī ar naktsmītņu vidējo cenu samazināšanos kopš 2015.gada.

Seminārā piedalījās pārstāvji no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Kultūras ministrijas, Vidzemes augstskolas, biznesa augstskolas «Turība», kā arī plānošanas reģionu un pašvaldību pārstāvji un tūrisma nozari pārstāvošās asociācijas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu