LDz un Rīgas brīvosta neizslēdz iespēju prasīt kompensāciju saistībā Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļa likvidēšanu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

AS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) un Rīgas brīvostas pārvalde neizslēdz iespēju prasīt Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam «Lietuvos geležinkeliai» zaudējumu kompensāciju saistībā Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļa likvidēšanu.

Eiropas Komisija (EK) «Lietuvos geležinkeliai» noteikusi nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, nojaucot Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļu. Attiecīgais EK lēmums gan vēl ir pārsūdzams tiesā.

Vienlaikus jebkura persona vai uzņēmums, kuru skar pret konkurenci vērstā rīcība, var celt dalībvalsts tiesā prasību par zaudējumu atlīdzināšanu. Gan tiesu praksē, gan Eiropas Savienības regulā apstiprināts, ka valstu tiesās izskatāmajās lietās EK lēmums ir saistošs pierādījums tam, ka rīcība ir tikusi īstenota un bijusi nelikumīga. Pat ja komisija attiecīgajam uzņēmumam ir uzlikusi naudas sodu, zaudējumu atlīdzināšanu var piespriest, nepiemērojot samazinājumu piemērotā naudas soda dēļ.

LDz pārstāvis Māris Ozols aģentūrai LETA pauda, ka uzņēmums patlaban vēl situāciju vērtē un aprēķina zaudējumus, kurus radījis Lietuvas puses solis. LDz neizslēdz iespēju prasīt «Lietuvos geležinkeliai» zaudējumu kompensāciju.

Arī Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola aģentūrai LETA norādīja, ka situāciju vēl jāizvērtē, taču Rīgas osta neizslēdz iespēju vērsties tiesā ar prasību pēc kompensācijas.

Jau ziņots, ka «Lietuvos geležinkeliai» piemērotā soda priekšvakarā Latvija iesniedza Lietuvai notu par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu starp Mažeiķiem un Reņģi.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) iepriekš norādīja, ka sliežu ceļu atjaunošana būtu nozīmīgs faktors nozarei, ņemot vērā, ka no Mažeiķu naftas rūpnīcas vien gadā transportē aptuveni pusotru miljonu tonnu kravu. Latvija savā sliežu pusē dzelzceļa satiksmi starp Mažeiķiem un Reņģi varētu atjaunot 24 stundu laikā,

Minētais sliežu ceļa posms tika nojaukts 2008.gadā. Latvija uzskata, ka tādējādi Lietuva negodīgi ierobežojusi Latvijas iespējas konkurēt dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu