Dramatiskā situācija tranzītā. Vai varam atļauties dzelzceļa elektrifikāciju

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Šodien Rīgā spriedīs par plānoto Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu, pavēstīja diskusijas organizatori. Diskusija «Dramatiskā situācija tranzītā. Vai varam atļauties dzelzceļa elektrifikāciju?» notiks no plkst.12.30.

Pasākumā piedalīsies ekonomists ar astoņu gadu pieredzi Eiropas Komisijā Gatis Eglītis, Eiropa Parlamenta deputāts Roberts Zīle, transporta nozares eksperts Tālis Linkaits, AS «Latvijas dzelzceļš» viceprezidents Aivars Strakšas, «Rīgas tirdzniecības ostas» valdes priekšsēdētājs Ralfs Kļaviņš, auditorkompānijas «Ernst&Young» partneris Andris Lauciņš, bankas «Luminor» ekonomists Pēteris Strautiņš, BATL prezidente Inga Antāne, kā arī Latvijas Bankas pārstāvis.

BATL pārstāv vairākus Ventspils brīvostā strādājošus tranzīta un loģistikas nozares uzņēmumus. Organizācija jau iepriekš kritizējusi un aicināju atcelt elektrifikācijas projektu.

Kā ziņots, «Latvijas dzelzceļš» 28.aprīlī Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā iesniedza Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmā posma īstenošanas pieteikumu.

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija kā nozīmīgs transporta nozares attīstības projekts ir iekļauta Nacionālajā attīstības plānā 2014. līdz 2020.gadam un Transporta attīstības pamatnostādnēs šim pašam periodam. Tās pirmajā posmā paredzēts elektrificēt dzelzceļa tīklu no Daugavpils un Rēzeknes iecirkņiem Rīgas virzienā, veicot elektrifikāciju ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tajā skaitā rekonstruējot esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu un aizstājot 3,3 kV sistēmu ar 25 kV sistēmu.

Projekta pirmais posms tiks īstenots specifiskā atbalsta mērķa «Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti» ietvaros. Pieejamais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu apmērs ir gandrīz 347 miljoni eiro, bet kopējās Rīgas virziena elektrifikācijas izmaksas ir 519 miljoni eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu