«Swedbank» peļņa Latvijā deviņos mēnešos sasniedza € 79 miljonus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

AS «Swedbank» peļņa Latvijā 2017.gada deviņos mēnešos sasniedza 79 miljonus eiro, kas ir par 3% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, informēja «Swedbank».

Pieaugumu galvenokārt veicinājuši lielāki ieņēmumi un iepriekš veikto kredītu uzkrājumu atbrīvošana.

«Latvijas ekonomiskā izaugsme turpina sekmēt kreditēšanu. Jūtami pieaugusi gan mājsaimniecību, gan uzņēmēju aktivitāte, piemēram, mazie uzņēmumi kreditēti gandrīz par 50% vairāk nekā pirms gada. Vienlaikus novērojam arī pakalpojumu ērtības ietekmi uz ikdienas paradumiem - jau vairāk nekā 100 000 klienti, kuri uzsākuši lietot «Smart-ID», dažādas ar banku saistītas darbības veic vidēji teju trīs reizes biežāk nekā pirms tam,» norādīja «Swedbank» vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.

«Swedbank» aktīvi trešā ceturkšņa beigās bija 5,06 miljardi eiro.

Kreditēšanas apjomi šā gada deviņos mēnešos palielinājās par 2%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ko veicināja pieaugums gan uzņēmumu, gan privātpersonu finansēšanā. Kopējā kredītportfeļa pieaugumu sekmēja uzņēmumu finansēšana, patēriņa kreditēšana un līzings.

Depozītu apjoms samazinājās par 4%. Mājsaimniecību depozītu apjoms uzrādīja spēcīgu pieaugumu, savukārt uzņēmumu depozītu apjoms nedaudz mazinājās.

Iepriekš veikto kredītu uzkrājumu atbrīvošanas neto summa deviņos mēnešos sasniedza 3 miljonus eiro (2016.gada attiecīgajā periodā tā bija 1 miljons eiro). Kredītu kvalitāte saglabājas spēcīga.

Tīrie procentu ienākumi 2017.gada pirmajos deviņos mēnešos palielinājās par 1%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2016.gadā. Tas galvenokārt saistīts ar kreditēšanas apjomu palielināšanos.

Tīrie ienākumi no komisijas maksām ir palielinājušies par 6%, pateicoties klientu lielākai aktivitātei pakalpojumu lietošanā.

Kopējie izdevumi palielinājās par 2%. To galvenokārt ietekmēja ar regulējumiem saistīto izmaksu pieaugums.

Turpinās klientu digitālās aktivitātes palielināšanās, informēja banka. Gada laikā mobilās lietotnes aktīvo klientu skaits ir gandrīz dubultojies. «Smart-ID» ieviešana šī gada pirmajā ceturksnī ir bijusi veiksmīga un palielināja klientu ērtības, jo to var lietot gan kā autentifikācijas rīku, gan veikt maksājumus un slēgt līgumus. Septembrī «Smart-ID» lietotāju skaits «Swedbank» klientu vidū pārsniedza 100 000, kas ir par 27 000 vairāk nekā jūnijā, un pieslēgumu skaits ar «Smart-ID» ceturkšņa laikā sasniedza 3,3 miljonus. Klienti var lietot «Smart-ID» kā autentifikācijas līdzekli gan internetbankā un mobilajā lietotnē, gan zvanot bankai uz Konsultāciju centru.

Pēc aktīvu apmēra «Swedbank» ir lielākā banka Latvijā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu