Saņemtas trīs būvatļaujas «Rail Baltica» - Rīgas stacijas, tilta un uzbēruma projektam

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens /LETA

Valsts Dzelzceļa tehniskā inspekcija izsniegusi trīs būvatļaujas Eiropas platuma sliežu dzelzceļa projekta «Rail Baltica» ieviesējam Latvijā - SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas», pavēstīja uzņēmumā.

Saņemtas būvatļaujas Rīgas Centrālās pasažieru stacijas ēkas un pasažieru platformu pārbūvei, ēkai piegulošās teritorijas pārbūvei un labiekārtošanai; jauna dzelzceļa tilta izbūvei «Rail Baltica» 1435 milimetru (mm) platuma sliežu ceļiem posmā no Maskavas ielas līdz Jelgavas ielai; AS «Latvijas dzelzceļš» dzelzceļa infrastruktūras pārbūvei 1520 mm platuma sliežu ceļiem un «Rail Baltica» dzelzceļa infrastruktūras izbūvei 1435 mm platuma sliežu ceļiem posmā no Jelgavas ielas līdz Lāčplēša ielai.

«Būvatļauju saņemšana nozīmē, ka var sākt projektēšanu un būvniecību, bet līdz tam ir izdarāmi vēl vairāki mājasdarbi. Projektēšanas uzdevuma izstrāde ir nākamais solis, lai 2018.gada sākumā mēs varētu izsludināt starptautiskā publiskā iepirkuma otro kārtu, dodot kandidātiem ar atbilstošajām kompetencēm uzdevumu iesniegt piedāvājumus projektēšanas un būvdarbu veikšanai,» pauda uzņēmuma valdes loceklis Agnis Driksna.

Viņš atgādināja, ka būvdarbus paredzēts sāks 2020.gadā, bet līdz tam - veikt projektēšanu, «Eiropas dzelzceļa līnijas», kas projektā «Rail Baltica» atbildīgas par Centrālās stacijas pārbūvi un jauna tilta izbūvi pār Daugavu, ir sagatavojušas būvprojektu minimālā sastāvā, veiktas būvju tehniskās apsekošanas, sagatavots projektēšanas teritorijas un esošās infrastruktūras raksturojums, skaidrojoši apraksti par projekta pārbūves darbiem un izstrādāti rasējumi. Tagad «Eiropas Dzelzceļa līnijas» kopā ar sadarbības partneriem strādā pie pasūtītāja prasību definēšanas tehniskajā specifikācijā

Jau ziņots, ka septembrī noslēdzās pieteikumu iesniegšana starptautiskā publiskā iepirkuma «»Rail Baltica« Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi» pirmajai kārtai. Piedāvājumus iesniedza septiņus starptautiskas apvienības, starp kurām Latvijas vadošie būvuzņēmēji un eksperti.

Kopumā, integrējot "Rail Baltica Rīgas multimodālajā transporta mezglā, tiks uzlabota vides pieejamība, drošība, mobilitāte, kā arī transporta pieejamība. Tiks iegūta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jaunais ielu savienojums - Elizabetes iela un Timoteja iela - ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās. Tāpat būs jauns savienojums starp pilsētas centru un Pārdaugavu - tilts ar gājēju un velosipēdistu ceļu pāri Daugavai . Projektā vizuāli un funkcionāli savienos divas Rīgas pilsētas puses: Vecrīgu ar Rīgas centrāltirgu.

Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu un 15% valsts līdzfinansējumu.

«RB Rail» ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai.

Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko paredzēts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu.

    KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
    Svarīgākais
    Uz augšu