PTAC desmit mēnešos saņēmis par 39% vairāk sūdzību nekā pirms gada

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: BNS foto/LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad desmit mēnešos ir saņēmis 2846 sūdzības, kas ir par 38,9% vairāk nekā attiecīgajā laikā gadu iepriekš, pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Evija Lene.

Visvairāk - 1575 - pretenzijas desmit mēnešos saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, tostarp cilvēki visvairāk ir bijuši neapmierināti ar avio pakalpojumiem (778 sūdzības), par distances līgumiem (394 sūdzības), īres un komunālajiem pakalpojumiem (101 sūdzība), elektronisko sakaru pakalpojumiem (73 sūdzības), tūrisma pakalpojumiem (33 sūdzības), automašīnu remonta pakalpojumiem (26 sūdzības), ārpus pastāvīgās tirdzniecības vietās sniegtiem pakalpojumiem (17 sūdzības), būvniecības pakalpojumiem (15 sūdzības), kā arī ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumiem - (četras sūdzības). Tāpat saņemtas 134 citas sūdzības.

Savukārt par līguma nosacījumiem neatbilstošām precēm saņemtas kopumā 622 sūdzības, tostarp cilvēki visbiežāk bijuši neapmierināti ar nekvalitatīviem apaviem (150 sūdzību), nekvalitatīviem mobilajiem telefoniem (142 sūdzības), nekvalitatīvām elektroprecēm (94 sūdzības), nekvalitatīviem tekstilizstrādājumiem (23 sūdzības), nekvalitatīvām mēbelēm (18 sūdzības), kā arī nekvalitatīvām automašīnām (14 sūdzības). Par nekvalitatīviem dzīvokļiem un mājām saņemtas divas sūdzības. Tāpat saņemtas 179 sūdzības par citām precēm.

PTAC šogad desmit mēnešos ir saņēmis arī 263 sūdzības par agresīvu komercpraksi, reklāmu vai e-komerciju, 118 sūdzības par līgumslēdzēju tiesiskās vienlīdzības principa neievērošanu, piecas sūdzības par prasījuma izskatīšanas pārkāpumiem, trīs - par nepilnīgi, nepatiesi sniegtu informāciju un tikpat - par nepareizi noteiktu samaksu par pirkuma svaru vai mēru, kā arī 300 citas pretenzijas.

Vienlaikus Lene atzīmēja, ka saņemto pretenziju veidu kopējais skaits var neatbilst iesniegumu un sūdzību skaitam, jo vienā iesniegumā vai sūdzībā var būt norādītas vairākas pretenzijas.

Pēc viņas teiktā, 1568 no šogad desmit mēnešos saņemtajām sūdzībām sniegts skaidrojums, konsultācija vai informācija, 603 sūdzībām rasts pozitīvs risinājums, 205 sūdzības pārsūtītas citām institūcijām, 65 sūdzības atteiktas, jo iesniegums nebija noformēts atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai arī iesniedzējs neatbilda patērētāja definīcijai, bet 16 sūdzības atsauktas. Viena sūdzība bija nepamatota un 388 sūdzību vēl ir izskatīšanas stadijā.

Līgumu apmērs, par kuriem šogad desmit mēnešos izskatītas sūdzības saistībā ar noteikumiem neatbilstošām precēm, bija 222 685 eiro, savukārt līgumu apmērs, par kuriem sūdzības bijušas saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem, bija 340 850 eiro.

Kopumā PTAC šogad desmit mēnešos ir sniedzis 32 668 konsultāciju par patērētāju tiesībām.

Saskaņā ar PTAC sniegto informāciju 2016.gada desmit mēnešos PTAC saņēma 2049.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu