Nākamgad darbu pārtrauc VID klientu apkalpošanas centrs Dobelē

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

No 2018.gada 2.janvāra darbu pārtrauks Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Dobeles klientu apkalpošanas centrs, informēja VID.

Turpmāk Dobeles un tuvējo pašvaldību iedzīvotāji visus VID pakalpojumus klātienē varēs saņemt tuvākajā VID klientu apkalpošanas centrā Jelgavā, Lielajā ielā 6, bet biežāk izmantotos - arī valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) Tērvetē un Aucē.

VPVKAC Tērvetē atrodas adresē «Sprīdītis», Kroņauce, bet Aucē - Jelgavas ielā 1.

Lēmums par VID Dobeles klientu apkalpošanas centra slēgšanu tika pieņemts VID klientu apkalpošanas centru atrašanās vietu optimizēšanas ietvaros. Tā paredz pakāpenisku VID apsaimniekojamās un nomājamās platības samazināšanu, saglabājot finansiāli izdevīgākos variantus, savukārt darba vietas tiek pārceltas uz citām VID rīcībā esošām telpām, sekmējot darba telpu ekonomiskāku izmantošanu.

VID informēja, ka šobrīd visā Latvijā darbojas jau 78 VPVKAC, kuros iedzīvotāji pašlaik un arī turpmāk varēs saņemt biežāk klātienē izmantotos VID pakalpojumus, proti, gada ienākumu deklarācijas pieņemšanu gan papīra formātā, gan palīdzību, iesniedzot to elektroniski, iesniegumu pieņemšanu par elektroniskajām algas nodokļu grāmatiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu reģistrēšanu/anulēšanu. Darbinieki VPVKAC var sniegt atbalstu un palīdzību darbam ar VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), informējot un apmācot klientus VID e-pakalpojumu izmantošanā. Precīza informācija par VPVKAC adresēm un darba laikiem pieejama portāla «www.latvija.lv» sadaļā «Vienotie klientu apkalpošanas centri».

VID arī norādīja, ka ievērojami resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID EDS, tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt VID klātienē. Jau kopš 2010.gada vairākām iedzīvotāju grupām EDS izmantošana ir obligāta: valsts amatpersonām - kopš 2010.gada, juridiskajām personām - kopš 2012.gada, bet fiziskām personām - saimnieciskās darbības veicējiem - kopš 2014.gada. Kopš 2014.gada 1.jūnija arī ikvienas personas algas nodokļa grāmatiņa ir pieejama tikai elektroniska dokumenta formā, izmantojot EDS.

VID tīmekļa vietnē «www.vid.gov.lv» pieejama plaša informācija (metodiskie norādījumi, atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un videosemināri nodokļu maksātājiem), kā arī vairākas bezmaksas mobilās aplikācijas viedtālruņu lietotājiem.

Savukārt, zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, ir iespējams uzzināt vispārīgu informāciju par VID kompetencē esošiem jautājumiem, bet detalizētākas atbildes var saņemt, nosūtot savu jautājumu elektroniski vai pa pastu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu