Par «RB Rail» padomes priekšsēdētāju ieceļ Rīu Sillavi

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Postimees.ee

AS «RB Rail» akcionāri - «Rail Baltic Estonia», SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas» un «Rail Baltica Statyba» - par «RB Rail» padomes priekšsēdētāju iecēluši Igaunijas pārstāvi Rīu Sillavi, aģentūru LETA informēja projekta «Rail Baltica» pārstāvji.

Sillave ir «Rail Baltic Estonia» valdes priekšsēdētāja. Bez viņas «RB Rail» padomē darbosies VAS «Latvijas Dzelzceļš» valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš, «Rail Baltic Estonia» padomes loceklis Anti Mopels, «Rail Baltica Statyba» izpilddirektors Karolis Sankovskis un «Latvijas Dzelzceļa» juridiskās direktores vietniece administratīvajos jautājumos Vineta Rudzīte, kā arī «Rail Baltic Estonia» vadītājs Indreks Oravs un «Lietuvos geležinkeliai» «Rail Baltica» koordinācijas departamenta direktors Arenijus Jackus.

Igaunijas akcionārs nolēma atsaukt vienu no pārstāvjiem - Oravu - viņa vietā «RB Rail» padomē ieceļot Sillavi. Šādā gadījumā ir jāatsauc viss iepriekšējās padomes sastāvs un jāieceļ jauns.

Ar jaunās padomes lēmumu padomes priekšsēdētāja pienākumi tika uzticēti Sillavei, kamēr Bērziņš un Sankovskis tika apstiprināti par «RB Rail» padomes priekšsēdētāja vietniekiem.

Sillave norādīja, ka primārais padomes uzdevums ir atbalstīt kompāniju «Rail Baltica» dzelzceļa būvniecības aktuālajos jautājumos dotajā finanšu plānošanas periodā. «Esmu gandarīta, ka visas trīs Baltijas valstis ir spējušas veiksmīgi sadarboties projekta sagatavošanas fāzē. Pildot «RB Rail» padomes priekšsēdētājas amata pienākumus, fokusēšos uz projekta būvprojektēšanas attīstību,» atzina Sillave.

«RB Rail» ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu «Rail Baltica» projektu. «RB Rail» ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.

«Rail Baltica» projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.

Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu