«Lattelecom» grupas peļņa pērn pieaugusi par 26,4%

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Telekomunikāciju uzņēmuma «Lattelecom» konsolidētais apgrozījums pērn bija 195,67 miljoni eiro, kas ir par 1,1% jeb 2,4 miljoniem eiro vairāk nekā 2016.gadā, savukārt tā konsolidētā peļņa palielinājās par 26,4% jeb 8,5 miljoniem eiro, sasniedzot 40,7 miljonus eiro, pirmdien žurnālistus informēja «Lattelecom» valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis, atsaucoties uz uzņēmuma konsolidētajiem neauditētajiem datiem.

«Lattelecom» grupas apgrozījums 2016.gadā bija 193,5 miljoni eiro, savukārt tā peļņa – 32,2 miljoni eiro.

Vienlaikus «Lattelecom» grupas EBITDA (peļņa no pamatdarbības) pērn bija 69,1 miljons eiro, saglabājoties 2016.gada līmenī.

Kopējais investīciju apmērs «Lattelecom» grupā aizvadītajā gadā sasniedza 29 miljonus eiro, kas ieguldīti interneta pamattīkla attīstībā, klientu gala iekārtu modernizācijā, IT sistēmu uzlabojumos, kā arī jauno ideju attīstībā.

Savukārt «Lattelecom» grupas uzņēmumi pērn valstij nodokļos nomaksāja kopumā 48,5 miljonus eiro.

«Lattelecom» grupas peļņa, kas, salīdzinot ar 2016. gadu, augusi par 8,5 miljoniem un sasniedz 40,7 miljonus, tiks izmaksāta dividendēs uzņēmuma akcionāriem – Latvijas Republikai un «Telia Company».

«Lattelecom» grupas ieņēmumi pērn palielinājušies kā pamata, tā jaunajos attīstības virzienos, kur straujāko kāpumu uzrādījis reklāmas bizness, gandrīz divkāršojot ieņēmumus, tehnikas mazumtirdzniecība (+62%) un datu centru apgrozījums (+27%). Par trešdaļu pieauguši arī IT iekārtu un programmatūras pakalpojumu, un par piektdaļu – apmācību ieņēmumi.

Tāpat turpina stabili pieaugt «Lattelecom» eksporta starptautisko klientu skaits – pērn eksporta apgrozījums palielinājies par 38%, pateicoties «Citrus Solutions» projektiem, izbūvējot optisko tīklu Vācijā, datu centru pakalpojumiem un datu pārraides vairumtirdzniecībai.

Neskatoties uz piesātināto tirgu, pērn audzis arī televīzijas bizness. «Lattelecom» piedāvājumā šogad ir jau gandrīz 30 augstas izšķirtspējas (HD) kanāli, kurus nākamajā gadā plānots papildināt vismaz vēl ar 10.

Gulbis uzsvēra, ka aizvadītais gads «Lattelecom» grupas uzņēmumiem bijis izmēģinājumu un pārmaiņu pilns, ļaujot identificēt galvenos uzņēmuma fokusa virzienus – izklaide un gudrie risinājumi mājai un biznesam. «Pērn sekmīgi ienācām elektroenerģijas tirgū ar «tet» zīmolu, rosinot diskusiju par biržai piesaistīta tarifa ieguvumiem, un radījām pirmo latviski runājošo klientu servisa robotu Anete, kas ir solis pretim jauniem mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās risinājumiem. Savukārt televīzijas un «Shortcut» klientiem esam sagādājuši iespēju sekot līdzi šīgada lielākajiem sporta notikumiem HD kvalitātē – ziemas olimpiskajām spēlēm un Pasaules čempionātam hokejā,» uzsvēra «Lattelecom» valdes priekšsēdētājs.

Viņš norādīja, ka šogad galveni izaicinājumi, ar kuriem telekomunikāciju nozares uzņēmumiem, tostarp «Lattelecom» nāksies saskarties, ir Eiropas Savienības datu aizsardzības regulas radītais izmaksu sadārdzinājums, kā arī Eiropas Komisijas plānotās diskusijas par reversā pievienotā vērtības nodokļa piemērošanu elektrotehnikai, cīņa pret pirātismu un par speciālistiem.

«Lattelecom» grupā ir uzņēmumi «Lattelecom», «Lattelecom BPO», «Citrus Solutions», «Lattelecom Technology», «Media 360» un «Baltijas Datoru akadēmija». «Lattelecom» pieder 23% SIA «Latvijas Mobilais Telefons» daļu.

"Lattelecom" pieder valstij Privatizācijas aģentūras personā (51%) un Dānijā reģistrētajam "Telia Company" meitas uzņēmumam 'Tilts Communications" (49%).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu