«Pasažieru vilciena» provizoriskā peļņa pērn palielinājusies līdz € 1,016 miljoniem

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

AS «Pasažieru vilciens» provizoriskā peļņa pērn palielinājusies līdz 1,016 miljoniem eiro, kas ir par 1,6 reizēm vairāk nekā 2016.gadā, bet provizoriskais apgrozījums pērn bijis 66,349 miljoni eiro, kas ir par 2,34% vairāk, liecina nerevidēts saīsinātais pārskats par 2017.gadu.

Vadības ziņojumā teikts, ka peļņas pieaugums pērn galvenokārt saistīts ar normatīvajos aktos noteiktās saprātīgās peļņas apmēra pieaugumu.

Kopējais «Pasažieru vilciena» faktiskais kapitālieguldījumu apmērs 2017.gadā sasniedzis 1,92 miljonus eiro, no kuriem ieguldījumi ritošā sastāva kapitālajos remontos ir 1,46 miljoni eiro, bet ieguldījumi pārējos pamatlīdzekļos bijuši 460 000 eiro. Pērn veikti remonti 21 dīzeļvilcienu vagonam un sešu elektrovilcienu vagonu remonts.

Kā būtiskākais risks, kas var ietekmēt «Pasažieru vilciena» darbību, ziņojumā norādīts nepietiekams finansējums zaudējumu kompensēšanai. 2017.gada novembrī valsts ir pilnībā norēķinājusies par 2016.gada zaudējumu kompensāciju, taču arī 2017.gadā valsts pasūtīto pārvadājumu apmērs ir lielāks nekā piešķirtais finansējums.

Zaudējumu kompensācijai 2017.gadā, pēc provizoriskiem datiem, papildus būs nepieciešami 2,2 miljoni eiro, ko «Pasažieru vilciens» plāno saņemt 2018.gada otrajā pusgadā. Lai minimizētu šo risku, «Pasažieru vilciens» ir piesaistījis kredītlīnijas «SEB banka» un «Swedbank» ar kopējo limitu 18 miljoni eiro, taču tas palielina «Pasažieru vilciena» kopējās izmaksas, kas tiek kompensētas no valsts budžeta līdzekļiem, norādīts ziņojumā.

Ekspluatējot 2016.gadā modernizētos dīzeļvilcienus, ir konstatēti vairāki garantijas remontu izpildes termiņu kavējumi, un pastāv risks, ka pilnsabiedrība «DMU vilcieni» nespēs līgumā noteiktajos termiņos izpildīt savas garantijas saistības. Lai minimizētu šo risku, «Pasažieru vilciens» ir saņēmis garantijas laika nodrošinājumu 1,1 miljona eiro apmērā, lai segtu potenciālās izmaksas, kas saistītas ar garantijas gadījumiem.

Tāpat ziņojumā atzīmēts, ka ar 2017.gada 11.novembri ir pasludināts AS «Rīgas vagonbūves rūpnīca» maksātnespējas process. «Rīgas vagonbūves rūpnīca» ir AS «VRC Zasulauks» mazākuma akcionārs un pilnsabiedrības «DMU vilcieni» biedrs. Līdz ar to maksātnespējas process var ietekmēt gan būtisku lēmumu pieņemšanu attiecībā uz «VRC Zasulauks», gan dīzeļvilcienu garantijas remontu savlaicīgu izpildi. Par «Rīgas vagonbūves rūpnīca» administratoru ir iecelta Maija Stumbre, un attiecīgi «Rīgas vagonbūves rūpnīca» pārstāvības tiesības ir maksātnespējas administratorei.

«Pasažieru vilciens» pērn pārvadāja vairāk nekā 17 333 380 pasažieru, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2016.gadā. Dīzeļvilcienu pasažieru skaita pieaugums sasniedza 4,5%. Pērn «Pasažieru vilciens» norīkoja 84 252 vilcienus. Dažādu apstākļu dēļ pilnībā vai daļēji tika atcelts 141 reiss, kas ir 0,16% no reisu kopējā skaita. Vilcienu veikto reisu precizitāte ir sasniegusi 99,18%.

Lai turpinātu uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, «Pasažieru vilciens» plāno pilnībā nomainīt biļešu kasu sistēmu. Jaunā sistēma būs ātrdarbīgāka, tai nebūs ierobežojumu abonementa biļešu ātrai iegādei un tā ļaus ietaupīt biļešu tirdzniecībai patērēto laiku. Katrai biļetei tiks piešķirts divu dimensiju kods, kuram būs lielāka aizsardzība pret viltošanu. Kā arī tas ļaus veikt precīzāku pasažieru uzskaiti konkrētos vilcienos un aprēķināt vilcienu piepildījumu, kā rezultātā varēs efektīvāk veikt maršrutu plānošanu.

Jauno sistēmu plānots sertificēt un ieviest 2018.gada pirmajā pusē. Tāpat tiks turpināta elektroniskās biļetes darbības funkcionalitātes, uzlabošana, paplašinot elektronisko biļešu klāstu, teikts ziņojumā.

Jau vēstīts, ka gada pirmajā pusē «Pasažieru vilciens» plāno noslēgt līgumu par jauno elektrovilcienu piegādi.

«Pasažieru vilciens» patlaban vērtē Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L» («Talgo»), Šveices kompānijas «Stadler» Polijas meitasuzņēmuma «Stadler Polska Sp. z o.o.» («Stadler»), Spānijas kompānijas «Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.» (CAF) un Čehijas uzņēmuma «Škoda vagonka a.s.» iesniegtos piedāvājumus.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 mūsdienīgus un ērtus elektrovilcienus. Jauna ritošā sastāva iegāde nepieciešama, lai, sākot no 2021.gada, sekmīgi iekļautos Autotransporta direkcijas izstrādātajā jaunajā sabiedriskā transporta sistēmā, kur vairs nav vietas vairāk nekā 50 gadu veciem vilcieniem ar komforta līmeni, kas atbilst pagājušā gadsimta 60.gadu izpratnei par pasažieru prasībām.

«Pasažieru vilciens» ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no «Latvijas dzelzceļa» veiktajām funkcijām. Iepriekš «Pasažieru vilciens» 100% bija «Latvijas dzelzceļa» meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu