FKTK saņēmusi sūdzības par maksas palielināšanu klientu izvērtēšanas procesā

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) aicinājusi bankas ievērot samērīgumu, klientu izvērtēšanas procesā palielinot maksu par papildu darbu, intervijā aģentūrai LETA pavēstīja FKTK priekšsēdētājs Pēters Putniņš.

«Mūsu nostāja ir tāda: ja līgums, kurš ir slēgts starp klientu un banku, pieļauj šādu maksājumu palielināšanu vai ieviešanu, tad mēs neiejaucamies. Taču mēs aicinām bankas ievērot samērīgumu un neaplikt savus klientus ar maksājumiem, kuri ļauj nepamatoti iedzīvoties. Tas nav pieļaujami. Tajā pašā laikā, ja pieaug darba apmērs un ar klientu ir papildu jāstrādā, tas nevar notikt arī uz bankas rēķina. Visam ir jābūt sabalansēti. Mēs jau esam bankas brīdinājuši šo situāciju nepārspīlēt,» teica Putniņš.

Viņš arī piebilda, ka ar fiziskām personām situācija šādā gadījumā ir vienkārša - Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un arī likums banku klientus aizsargā, tāpat klientiem ir iespējas vērsties tiesā, un strīdus gadījumos FKTK to arī rekomendē darīt. Savukārt juridiskām personām ir tikai tiesas ceļš. «Mēs šajā gadījumā varam tikai izteikt savu viedokli, bet strīdus starp banku un klientu mēs izšķirt nevaram. Izņēmums ir nevēlama biznesa prakse, ko mēs dialogā ar banku varam risināt, un šādi gadījumi ir bijuši,» teica Putniņš.

Tāpat FKTK vadītājs atzina, ka komisija pēdējā laikā ir saņēmusi sūdzības, kas saistītas ar maksa palielināšanu klientu izvērtēšanas procesā.

«Kopumā mēs esam saņēmuši ap simts sūdzību. Taču tas nav tikai par to, ko jūs jautājāt. Vienlaikus, ja mēs paskatāmies, kādas summas figurē, tad tas nav liels skaits ar sūdzībām. Tie klientu tūkstoši, kuru konti tiek slēgti, un tie miljardi, kuri no Latvijas pēdējos mēnešos un gados ir aizgājuši... Uz šī fona pēdējo mēnešu sūdzību skaits nav slikts rādītājs. Mēs izskatām katru sūdzību un katram sūdzības iesniedzējam arī atbildam. Tur, kur mēs sūdzībai redzam pamatu, cenšamies arī palīdzēt un ar bankām runājam. Tur, kur mūsu kompetence vairs nesniedzas, informējam, kas tālāk būtu darāms savu interešu aizsardzībai,» sacīja Putniņš.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Latvijas bankās ārvalstu noguldījumu īpatsvars, ieskaitot likvidējamo «ABLV Bank», jūnija beigās samazinājies līdz 28,7% pretstatā 39,7% 2017.gada beigās, savukārt, izslēdzot «ABLV Bank», ārvalstu noguldījumu īpatsvars sarucis līdz 22,1%.

Pēc FKTK datiem, kopējā banku piesaistīto noguldījumu apmērā, ieskaitot «ABLV Bank», Latvijas fizisko un juridisko personu noguldījumi veido 71%, NVS valstu - 6%, pārējo Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu - 12%, bet pārējo valstu - 11%.

Tāpat FKTK dati liecina, ka tādu čaulas veidojumu, ar kuriem jāpārtrauc sadarbība, īpatsvars Latvijas banku noguldījumos samazinājies līdz apmēram 0,5%.

Kopumā Latvijas bankas šogad 20.jūnijā noguldījumos bija piesaistījušas 17,6 miljardus eiro, kas ir par 2,7 miljardiem eiro mazāk nekā 2017.gada beigās, tostarp iekšzemes noguldījumu apmērs bija 12,5 miljardi eiro (2017.gada beigās - 12,2 miljardi eiro), bet ārvalstu noguldījumu apmērs veidoja 5,1 miljardu eiro (8,1 miljards eiro).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu