LIAA: Latvijas uzņēmēju interese par iespējām strādāt Ķīnas tirgū palielinās (1)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: EPA

Latvijas uzņēmēju interese par iespējām strādāt Ķīnas tirgū palielinās, atzina Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāvniecības Šanhajā vadītāja Agnese Stūrmane.

«Pie ķīniešu durvīm pašlaik klauvē visi. Tomēr kontaktu veidošana arī mums ir sekmīgāka, nekā kādreiz. Ja vēl pirms trim gadiem Latvijas produktu skaits, kurus varēja atrast Ķīnā, bija tuvu nullei, tad tagad mēs redzam eksporta pieaugumu katru gadu. Vai šī sadarbība varētu būt labāka? Viennozīmīgi,» atzina Stūrmane.

Savukārt LIAA pārstāvniecības Pekinā vadītājs Ingus Rozenblats atzina, ka sadarbības sekmes ir tieši proporcionālas Latvijas uzņēmumu vēlmei ieguldīt laiku un līdzekļus. «Ja jūs mēģināt atrast sadarbības partneri, nosūtot pāris e-pastus, tas var iespējams nostrādāt Dānijā vai Vācijā, bet ne Ķīnā. Cilvēkiem uz šejieni ir jābrauc, jāpiedalās izstādēs, jātiekas ar partneriem, jāpēta tirgus uz vietas. Ja Eiropā ir ierasts, ka līgumi un vienošanās tiek slēgti gandrīz vai tikai uz izdevīguma pamata, tad Ķīnā šis process ir kā attiecības - tās no sākuma ir jāattīsta, un rezultāts sekos tikai pēc tam,» norādīja LIAA pārstāvniecības vadītājs Pekinā.

Stūrmane arī uzsvēra, ka nopietni ir jāvērtē eksportējamo produktu konkurētspēja pasaules kontekstā, jo Ķīnas tirgū nav jākonkurē ar Latvijas uzņēmumiem pierastajiem Eiropas ražotājiem, bet arī ar Latīņameriku, ar Austrāliju, Jaunzēlandi utt.

«Ķīnas mērogs tiešām ir ļoti liels un uzņēmējiem ir jābūt globālam skatījumam, lai atrastu tos produktus, kuri spēs konkurēt ar visiem citiem. Manā skatījumā liels potenciāls ir Latvijas dizainam un mākslai. Taču ar šiem produktiem mēs diemžēl uz Ķīnu ejam salīdzinoši maz. Es domāju, ka mēs varam veiksmīgi startēt gan ar tekstilu, gan arhitektūras un dizaina pakalpojumiem. Ļoti konkurētspējīgs ir tūrisms, jo daudziem ķīniešiem par to ir interese. Konkurētspējīga joma var būt arī izglītība, bet mēs pie tās līdz šim pietiekami neesam strādājuši,» stāstīja Stūrmane.

Viņa piebilda, ka aug arī Ķīnas uzņēmēju interese par Latviju. «Ja vēl pirms dažiem gadiem reti kurš zināja, kas ir Latvija, tad šobrīd tas mainās. Īpaši to var redzēt Ninbo pilsētā, jo šeit darbojas 16+1 iniciatīva. Par Latviju tiešām ir padziļināta interese, viņi meklē produktus, kurus no Latvijas pirkt. Savukārt tiem, kuri kaut ko jau importē, ir interese par preču klāsta paplašināšanu,» uzsvēra Stūrmane.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu