Pirmo avioreisu no Daugavpils lidostas plāno 2013. gadā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Daugavpils domes Finanšu komitejā deputāti atbalstījuši projektu "Daugavpils un Vitebskas lidostām pieguļošo teritoriju revitalizācija, veidojot transporta, loģistikas un industriālo pakalpojumu centru/Loģistikas tīkls", kas tiks īstenots par ES struktūrfondu līdzekļiem.

Projekta kopējais budžets ir 3 miljoni eiro, no kuriem Daugavpils lidostas attīstībā tiks ieguldīti 2,3 mlj. eiro, no kuriem 10% jeb 167 806 latu būs pašvaldības līdzfinansējums.

Pirmie uzdevumi lidostas izveidē jau izpildīti

SIA "Daugavpils lidosta" valdes loceklis Viktors Puzāns deputātiem prezentēja lidostas izveides plānu. Saskaņā ar 2007. gadā apstiprināto lidostas "Daugavpils" izveides koncepciju jau 2013. gadā ieplānots pirmais avioreiss no šīs lidostas.

Atgādinām, ka 2005. gada augustā dome nodibināja SIA "Daugavpils lidosta", kurā domei pieder 100% pamatkapitāla un kuras īpašumā ir zemes gabals 231,77 ha platībā, kas atrodas Daugavpils novada Naujenes pagasta teritorijā. Saskaņā ar koncepciju bijušajā Lociku kara lidlaukā plānots attīstīt starptautisku reģionālo lidostu, kurā veiks starptautiskus un iekšzemes pasažieru un kravu pārvadājumus.

Lidostas pirmā posma uzdevumi jau praktiski ir īstenoti – sertificēts skrejceļš 1200 m garumā un 23 m platumā, lai varētu atjaunot aviācijas procesus lidlaukā un nodrošinātu priekšnosacījumus investīciju piesaistei, ir izstrādāts lidostas projekta tehniskiekonomiskais pamatojums. V. Puzāns pastāstīja, ka lidosta jau tiek izmantota vietēja mēroga aviācijai un turpinās darbs ar investoriem.

Interesi izrādījuši divi investori

Interesi par projektu izrādījusi divu uzņēmumu – GECI Espanola S.A. un SRDI S.A. – grupa, ar kuru pašvaldība parakstījusi memorandu.

GECI Espanola S.A. ir Spānijas kompānija, kas nodarbojas ne tikai ar lidostu izbūvi, bet arī dzelzceļa transportu, pārvadājumiem, ostām un ražotnēm. Savukārt, SRDI S.A. ir Luksemburgas kompānija ar lielu pieredzi lidostu būvniecībā un uzturēšanā.

Pēc vizītes Daugavpilī investori veica situācijas analīzi un pēc ilgākas pauzes apstiprinājuši gatavību ieguldīt savus līdzekļus lidostas izveidē. Kopumā investori šajā projektā plāno ieguldīt 60 miljonus latu, bet zeme paliks pašvaldības īpašumā. Investori gatavi sākumā ieguldīt investīcijas aptuveni 13 mlj. latu apjomā, atjaunojot skrejceļus, manevrēšanas celiņus, izveidojot pasažieru terminālu un lidmašīnu peronu. Jau 2013. gadā no lidostas varētu pacelties pirmā pasažieru lidmašīna.

Nākamajā posmā no 2016. līdz 2020. gadam investori plāno ieguldīt lidostā ap 3,34 mlj. latu, lai attīstītu lidostas infrastruktūru, bet līdz 2028. gadam plānots ieguldīt lidostas infrastruktūrā vēl 10 mlj. latu, lai pagarinātu skrejceļus, izbūvētu papildu terminālus un attīstītu kravas pārvadājumus.

Cik liela būs pašvaldību daļa projektā?

Lai investori veiktu pirmās investīcijas, Daugavpils pašvaldībai jāpilda sava daļa saistību – jāizveido pievedceļi 3 km garumā, jānodrošina komunikācijas un divi augstsprieguma pieslēgumi. Iegūt līdzekļus pašvaldība plāno no projekta, kas tiks īstenots kopīgi ar baltkrievu partneriem, kuri savukārt iecerējuši attīstīt Vitebskas lidostā loģistikas centru.

Deputāte Līvija Jankovska bija neizpratnē, kāpēc Daugavpils novada domes kā projekta vadošā partnera ieguldījums projektā ir ļoti niecīgs, turpretī Daugavpils dome par saviem līdzekļiem rekonstruēs ceļus, kas atrodas novada teritorijā. Viņa arī gribēja zināt, cik liela būs Daugavpils domes daļa topošajā uzņēmumā.

V. Puzāns skaidroja, ka novada dome ir vadošais partneris šajā projektā, jo tai pieder rekonstruējamais ceļš Lociku ciemā un novada ieguldījums būšot 10% jeb aptuveni 8000 eiro. Diemžēl Lidostas un Muzeja iela ciematā ir vienīgais ceļš uz lidostu, taču par novada domes ieguldījumu vēl varot turpināt diskusiju. V. Puzāns skaidroja, ka arī par domes daļām topošajā uzņēmumā ar investoriem vēl tiks runāts, taču tās nevarot būt mazākas par 30%.

Investoru pārstāve Inga Goldberga skaidroja, ka nav būtiski, kas nodrošina pievadceļus. Tie ir vajadzīgi projekta īstenošanai un ir publiski ceļi, kuri tiks rekonstruēti par ES naudu. Viņa atzina, ka investori vēlas sadarboties ar pilsētas domi un būs gatavi runāt par jebkuru procentuālu daļu sadalījumu.

Pašlaik galvenais esot pašvaldībai spert pirmo soli, tad sekos investīcijas. I. Goldberga uzsvēra, ka investoriem šis projekts ir interesants jau tāpēc vien, ka lidostas areāls aptver ap 400 000 iedzīvotāju un tuvāk par 140 km nav nevienas citas lidostas. Investori vēloties šeit veidot savu biznesu, turklāt tā esot ģimenes kompānija, kas devusi vārdu attīstīt lidostu un savu vārdu turēs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu