Mājsaimniecībām jau decembra vidū būs jāzina, no kura tirgotāja pirkt elektrību janvārī (34)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

AS «Sadales tīkls» sabiedrības informēšanas kampaņu par elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām no 2015.gada 1.janvāra sākts rudenī, lai klienti jau līdz šā gada 15.decembrim varētu izvēlēties sev piemērotāko elektroenerģijas tirgotāju, no kura, sākot ar nākamā gada 1.janvāri, pirkt elektrību, intervijā biznesa portālam «Nozare.lv» stāsta «Sadales tīkla» valdes loceklis Ilvars Pētersons.

Pētersons norādīja, ka «Sadales tīkls» īsteno vienotus sadarbības principus ar visiem tirgotājiem un ir paveicis visus nepieciešamos priekšdarbus, lai brīdī, kad Latvijā tiks pilnībā atvērts elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām, spētu tehniski nodrošināt sadarbību ar elektroenerģijas tirgotājiem portālā «www.e-st.lv».

«Patlaban tiek veikti papildinājumi portālā, lai pilnveidotu un automatizētu klientu pieteikumu apstrādes procesu. Uzņēmums sadarbojas un strādā ar tirgotājiem, informējot par padarīto un stiprinot sadarbību ar tirgotājiem. «Sadales tīkls» visas mājsaimniecības, kas ir aptuveni 850 000 elektroenerģijas lietotāji, pēc tirgus atvēršanas turpinās tehniski nodrošināt ar elektroapgādi. Tiks turpināti visi tie darbi, ko uzņēmums ir darījis līdz šim, nodrošinot elektrotīkla uzturēšanu un attīstību, elektroenerģijas uzskaiti, bojājumu novēršanu un pieslēgumu pakalpojumus,» sacīja eksperts.

Saistībā ar elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām «Sadales tīkls» komunikācijā īstenos to pašu, ko iesāka pagājušajā gadā, bet nebija iespējas novest līdz galam, jo valdība lēma atlikt tirgus atvēršanu, kamēr nav sakārtots jautājums par sociālā atbalsta modeli - kā nodrošināt elektroenerģijas cenas pieauguma kompensācijas mehānismu mazturīgajiem un sociāli neaizsargātākajām sabiedrības grupām.

Pētersons pauda cerību, ka jau septembrī tiks nokārtots jautājums par sociālā atbalsta modeli un ka gan «Sadales tīkls», gan elektrības tirgotāji varēs sākt komunicēt no jauna saistībā ar elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām.

«Mūsu plāns ir atsākt sabiedrības informēšanu septembrī vai oktobrī, kad tiksimies ar tirgotājiem, pašvaldībām, uzņēmēju organizācijām, nevalstiskajām organizācijām utt. Savukārt oktobrī un novembrī plānojam sākt plašāku informatīvo kampaņu. Bet visaktīvāk plānojam darbību izvērst decembra sākumā. Savukārt pēc 1.janvāra «Sadales tīkls» plāno izvērst aktivitātes medijos, lai skaidrotu aktuālākos jautājumus un problēmas, ar kurām saskārušies klienti pēc elektroenerģijas tirgus atvēršanas,» aptuveno informācijas kampaņas grafiku ieskicē Pētersons.

Viņš skaidroja, ka mājsaimniecības elektrības tirgotāju varēs mainīt kaut vai katru mēnesi, taču brīvajā elektrības tirgū bez mājsaimniecībām ir iesaistītās vēl trīs puses - iepriekšējais elektrības tirgotājs, jaunais tirgotājs un sadales sistēmas operators. Lai datu apmaiņa starp iesaistītajām pusēm notiktu kvalitatīvi, ir nepieciešamas divas nedēļas, tāpēc šā gada 15.decembris būs pēdējais datums, lai klients jau 1.janvārī varētu pirkt elektrību no jaunā tirgotāja.

«Ja klients vēlēsies mainīt tirgotāju pēc 15.decembra, tad viņš līgumu ar jauno piegādātāju varēs slēgt tikai vēl pēc mēneša - nevis ar 2015.gada 1.janvāri, bet 1.februāri,» norādīja «Sadales tīkla» pārstāvis.

Pētersons stāstīja, ka pirms izvēlēties tirgotāju, klientiem būtu vēlams vēlreiz pārbaudīt un pārskatīt esošo līgumus, saprast savu enerģijas patēriņu, pievērst uzmanību elementārām lietām, lai izvēlētos sev labāko un atbilstošāko tirgotāja piedāvājumu. «Klientam būs jāizdara vienkārša izvēle starp piedāvājumiem, jāsazinās ar savu izvēlēto tirgotāju, kas savukārt tālāk komunicēs ar «Sadales tīklu» un nokārtos nepieciešamos dokumentus,» informēja eksperts.

Tā kā «Sadales tīkls» ir sadarbības partneris visiem tirgotājiem, uzņēmums komunikācijas kampaņas laikā nereklamēs nevienu tirgotāju, bet informēs iedzīvotājus par tirgus atvēršanas procesu. Visa informācija par tirgus dalībniekiem jau ir un būs pieejama «Sadales tīkla» mājaslapā.

Pētersons atturējās nosaukt konkrētu komunikācijas kampaņas budžetu, taču tā varētu būt tuvu līdzīga pērn ieplānotajai summai - līdz 100 000 latu (142 287 eiro).

Kā ziņots, sākotnēji elektroenerģijas tirgus pilnīga atvēršana bija plānota no 2014.gada 1.aprīļa. Taču šā gada martā Saeima galīgajā lasījumā pieņēma grozījumu Elektroenerģijas tirgus likumā, paredzot, ka mājsaimniecībām elektroenerģijas tirgu atvērs no 2015.gada 1.janvāra. Likuma grozījumu autori norāda, ka, atliekot elektrības tirgus atvēršanu un saglabājot pašreizējos tarifus, tiks mazināta sociālā spriedze, kas ir saistīta ar plānoto elektroenerģijas kopējās cenas kāpumu.

Komentāri (34)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu