VPVB sniedz pozitīvu atzinumu par Daugavpils lidostas attīstības IVN ziņojumu

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone / LETA

Vides pārraudzības valsts birojs (VPVB) izdevis atzinumu par Daugavpils lidostas attīstības ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) ziņojumu, liecina informācija biroja mājaslapā.

Pašvaldības uzņēmuma «Daugavpils lidostas» valdes loceklis Jānis Kudiņš pastāstīja, ka atzinums ir saņemts un tajā ir norādītas prasības, kas jāievēro, ja sāktos tehniskās dokumentācijas izstrāde - kas ir jāņem vērā, kādi norādījumi. «Protams iepriecina tas, ka

savā ziņā ir zaļā gaisma, ka to var darīt

- ka tas nav aizliegts,» sacīja Kudiņš.

Viņš norādīja, ka VPVB atzinums ir iesniegts Daugavpils novada domē, jo īpašums atrodas novada domes teritorijā un atbilstoši likumam atļauju izsniedz pašvaldība. «29.decembra sēdē tiks izskatīts jautājums, vai novada dome atļauj to darīt,» skaidroja Kudiņš, paužot cerību, ka viss būs kārtībā un arī no Daugavpils novada domes saņems pozitīvu atzinumu.

Savukārt ņemot vērā, ka «Daugavpils lidosta» ir Daugavpils pilsētas domes uzņēmums, tad gaidāma saruna ar pašvaldību par tālāko attīstību. «Kā viens no attīstības scenārijiem bija tāds, ka

pēc šā dokumenta saņemšanas varētu sākties tehniskās dokumentācijas izstrāde, lai apzinātu konkrētās izmaksas utt.,»

teica lidostas valdes loceklis, piebilstot, ka nākamā gada sākumā varētu būt nosprausti tālākie attīstības ceļi.

Vienlaikus viņš atzina, ka netiek izslēgts, ka tiek meklēti investori un, ja ir interese, tad uz piedāvājumiem tiek atbildēts. «Arī šis etaps noteikti palicis spēkā,» teica Kudiņš, skaidrojot, ka 2005.gadā, kad tika dibināts uzņēmums, pašvaldība bija pieņēmusi lēmumu lidostu attīstīt, piesaistot investoru nevis Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu. Investors 2008.gadā tika atrasts, bet, sākoties ekonomikas krīzei, tas attiecās no projekta realizēšanas.

Tāpat viņš norādīja, ka

esošajā ES fondu plānošanas periodā jaunajām reģionālajām lidostām struktūrfondos nav paredzēts finansējums,

vienlaikus pieļaujot, ka, iespējams, kaut kas var mainīties.

Daugavpils lidostas darbības paplašināšanas gaitā paredzēti rekonstrukcijas un būvniecības darbi, tajā skaitā izbūvējot jaunu pasažieru termināli, veikcot skrejceļa un manevrēšanas ceļa remontu un jauna seguma izveidi, lidjoslas nostiprināšanu, 33,7 hektāru meža zemes transformāciju (atmežošanu), augstas intensitātes precīzās nolaišanās gaismu sistēmas izbūvi, perona izbūvi (kurā varētu tikt veikta lidmašīnu apstrāde ar pretapledošanas šķidrumu), kā arī tehniskās ēkas un infrastruktūras būvniecību (tostarp rekonstruējot lietus notekūdeņu savākšanas sistēmu un Lidostas ielu, izbūvējot degvielas uzpildes staciju un citu).

Lidostas infrastruktūras attīstības darbi plānoti ar mērķi sertificēt lidlauku kā gaisa pārvadājumu lidostu ar noslodzes intensitāti vidēji trīs līdz četri lidojumi diennaktī,

kas ir aptuveni 1500 pacelšanās un nolaišanās gadījumi gadā.

«Daugavpils lidosta» reģistrēta 2005.gadā un tās pamatkapitāls ir 1,839 miljoni eiro, liecina datubāzes «Lursoft» informācija. Tā pieder Daugavpils pilsētas domei.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu