«Aldaris» pērn ieguvis mazās alus darītavas statusu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Alus darītava AS «Aldaris», kas vēl nesen bija lielākā alus darītava Latvijā, pērn novembrī ir ieguvusi mazās alus darītavas statusu, taču šī statusa iegūšana nav ietekmējusi uzņēmuma darbinieku skaitu vai ražošanas apmērus, pastāstīja kompānijas valdes locekle Sigita Ozola.

«»Aldaris» vēsturiskā alus darītava atbilst mazās alus darītavas statusa specifikai, stratēģijai un visām nepieciešamajām prasībām - darbinieku skaitam, saražotajam apjomam u.c.,» sacīja Ozola. Vienlaikus viņa uzsvēra, ka mazās alus darītavas statusa iegūšana nebija saistīta ar izmaiņām ražošanas apjomos vai darbinieku skaitā. Ņemot vērā alus ražošanas sezonalitāti, uzņēmuma darbinieku skaits gada garumā ir mainīgs, taču vidējais darbinieku skaits saglabājies nemainīgs.

Arī ražošanas apmēri nav mainījušies saistībā ar attiecīgā statusa iegūšanu. Lai gan šā gada pirmajos piecos mēnešos salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn «Aldara» vēsturiskajā alus darītavā ražošanas apmēri ir samazinājušies par 7%, tas galvenokārt saistīts ar alus sezonalitāti, gada auksto laiku un ilgo pavasari. Tajā pašā laikā ražošanas apmēri šogad salīdzinājumā ar 2015.gada konkrēto periodu vēsturiskajā alus darītavā ir pieauguši par 26%.

Pēc Ozolas teiktā, šogad pieaugoši rādītāji ir alum, kas tiek pildīts KEG un pieejams lejamā veidā. Šā gada pirmajos piecos mēnešos salīdzinājumā ar 2016.gada konkrēto periodu tā saražotais apmērs audzis par 28%, bet salīdzinājumā ar 2015.gadu - par 68%.

«Aldara» valdes locekle uzsvēra, ka patlaban Latvijas alus tirgū ir tendence ražot mazāk, bet attīstīt dažādas garšas un eksperimentēt ar jaunām receptēm. Šādu stratēģiju savā attīstībā ievēro arī «Aldaris». «Ievērojami ir pieaudzis «premium» un «craft» segmenta klāsts, gan «Aldara», gan kopējā tirgus sortimentā. 2016.gadā Aldara fokuss bija «1865» jubilejas alus un «Mežpils», kas papildināja savu saimi ar «Mežpils Senču» alu,» viņa sacīja. «Aldaris» pievērsis uzmanību tirgus tendencēm alus segmentā un piedāvāja pircējiem arī tādus produktus, kā piemēram, «Baltijas Lāgers», «Pūķa Piens» un «Oranžais Kviesis». Liela uzmanība tika veltīta «Aldaris» «Izlases sērijai». «Mežpils» alus pārdošanas apjomi pērn pieauguši par 93% salīdzinājumā ar 2015.gadu. Šā gada pirmajos četros mēnešos «Mežpils» alus pārdošanas apmēri ir pieauguši par 8% salīdzinājumā ar 2016.gadu.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka atbilstoši Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotajiem akcīzes preču aprites rādītājiem šogad pirmajā ceturksnī mazajās alus darītavās saražoti 5,23 miljoni litru alus, kas ir 26% no valstī kopumā saražotā alus daudzuma. Latvijā kopumā šogad pirmajā ceturksnī saražoti 20,14 miljoni litru alus, kas ir par 31% vairāk nekā 2016.gada pirmajos trijos mēnešos.

2017.gada marta beigās 38 komersantiem ir patstāvīgās mazās alus darītavas statuss, kuru saražotajam alum tiek piemērots akcīzes nodokļa atvieglojums 50% apmērā.

Tāpat vēstīts, ka 2013.gadā «Aldaris» paziņoja, ka Latvijā koncentrēsies uz ekskluzīvo augstākās kvalitātes un «premium» alus šķirņu brūvēšanu vēsturiskajā alus darītavā, tādēļ plastmasas pudelēs jeb PET fasētā alus ražošana pārcelta ārpus Latvijas - uz «Carlsberg» grupas alus darītavām Lietuvā un Igaunijā.

«Aldaris» ir Dānijas alus ražotāja «Carlsberg» grupas uzņēmums. «Carlsberg» kontrolē uzņēmumu «Baltic Beverages Holding».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu