Igaunijas prezidente izsludinājusi likumu par «Rail Baltica» līguma ratifikāciju

LETA/BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Postimees/LETA

Igaunijas prezidente Kersti Kaljulaida ceturtdien izsludināja likumu par Baltijas valstu valdību līguma, kas paredz uzbūvēt dzelzceļa savienojumu «Rail Baltica», ratifikāciju.

«»Rail Baltica» laika ziņā pietuvinās mums Centrāleiropu un radīs pilnīgi jaunu transporta koridoru,» Kaljulaida komentēja, izsludinot likumu par līguma ratifikāciju.

«Plaša mēroga infrastruktūras projektu gadījumā nav iespējams paredzēt katru sīkāko detaļu, tomēr mēs vēlamies kļūt labāk un ātrāk savienoti ar valstīm, ar kurām mūs saista vērtības un kopīga ekonomiskā zona, un mēs nevaram atļauties greznību to nebūvēt. Esmu priecīga par šo lēmumu,» piebilda Kaljulaida.

Igaunijas prezidente ceturtdien izsludināja vēl sešus likumus, bet starp tiem nebija tā dēvētā likuma par cukura nodokli saldinātajiem dzērieniem.

Jau vēstīts, ka Igaunijas parlaments (Rīgikogu) 19.jūnijā ratificēja Baltijas valstu valdību līgumu par Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas izbūvi.

Trīs Baltijas valstu premjerministri janvāra beigās parakstīja līgumu par «Rail Baltica» projektu, kurā izklāstīti tā attīstības termiņi, maršruts un vairākas tehniskās detaļas. Līgums vēl jāratificē Latvijas un Lietuvas parlamentiem.

Starpvaldību līgums ir nepieciešams, jo ir daži jautājumi, kurus kompānijas nevar noregulēt «Rail Baltica» kopuzņēmuma akcionāru līgumā, iepriekš norādīja Igaunijas valdības preses dienests.

Līgums regulē būvējamās dzelzceļa infrastruktūras un zemes zem tās īpašumtiesības, kā arī būvniecības finansēšanas apstākļus. Tāpat tas nodrošina pieeju «Rail Baltica» infrastruktūrai un sniedz vispārējas vadlīnijas projekta vadībai, lai noteiktu infrastruktūras operatoru.

Kopējās projekta izmaksas Igaunijas teritorijā tiek lēstas ap 1,3 miljardiem eiro. Igaunijas ieguldījums ir 250 miljoni eiro, bet līdz 85% no projekta izmaksām segs Eiropas Komisijas finanšu instruments «Connecting Europe Facility».

«Rail Baltica» projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.

Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu