«Fazer»: Maizes tirgus attīstību patlaban veicina inovācijas

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jānis Škapars/TVNET

Maizes ražotājiem ir jāmeklē arvien jauni risinājumi, lai plašajā produktu daudzveidībā pārsteigtu patērētājus, tāpēc maizes tirgus attīstību veicina inovācijas, sacīja «Fazer Bakery Baltic», kurā ir apvienotas «Fazer» maiznīcas Ogrē un Kauņā, rīkotājdirektors Mindaugs Snarskis.

Viņš pastāstīja, ka pircēji pārtikas, tajā skaitā maizes izvēlē arvien vairāk pievērš uzmanību veselīgumam, kvalitātei, kā arī maizes svaram. Tie meklē jaunas garšas un formātus, kas atbilst viņu izpratnei par veselīgumu. Tāpēc uzņēmumi iegulda daudz resursu, meklējot inovatīvus risinājumus. «Nevienu vairs nevar pārsteigt, pievienojot receptūrā jaunas sēklas vai graudus - vajadzīgi jauni risinājumi,» sacīja «Fazer Bakery Baltic» rīkotājdirektors.

Snarskis piebilda, ka inovācijas veicina maizes tirgus attīstību, un šī tendence ir vērojama ne tikai maizes segmentos ar augstu pievienoto vērtību, bet arī tradicionālajos segmentos. Piemēram, baltmaizes segmentā pēdējā gadā laikā pēc vairāku gadu lejupslīdes ir redzama stabilizācija. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas «Nielsen» tirgus pētījuma datiem, galvenais iemesls stabilizācijai šajā segmentā ir pircēju izvēle par labu augstvērtīgai baltmaizei.

Viņš arī pastāstīja, ka maizes ar augstāku pievienoto vērtību patēriņš Igaunijā patlaban veido 46% no maizes tirgus, bet Latvijā pagaidām vēl tikai 35%. Tas nozīmē, ka augstvērtīgākas maizes patēriņš Latvijā nākamgad un turpmākos gadus pieaugs. To apliecina arī «Nielsen» veidotais «Consumer Confidence» indekss Igaunijā, kas 2016. gada aprīlī-jūnijā ir palielinājies par 13% līdz 83% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, parādot, ka trīs galvenās tēmas, par ko patērētāji uztraucas, ir veselība, ekonomiskā situācija un bērnu izglītība. Latvijā indekss pieaudzis par 3% līdz 78%, un pārtikas cenu pieaugums minēts kā trešā galvenā tēma, kas uztrauc patērētājus. Prognozējams, ka tendence sekot Igaunijai Latvijā turpināsies, un tuvāko gadu laikā Latvijas patērētājiem produktu augstvērtīgs sastāvs un kvalitāte būs nozīmīgāki argumenti pārtikas izvēlē, nekā cena.

Jau ziņots, ka saskaņā ar informāciju «Firmas.lv» 2016.gadā «Fazer Latvija» strādāja ar 24,213 miljonu eiro apgrozījumu un 28 342 eiro peļņu.

«Fazer Latvija» ir dibināts 2000.gadā, un tā pamatkapitāls ir 17,183 miljoni eiro. Vienīgais «Fazer Latvija» īpašnieks ir Somijas kompānija «Fazer Bakeries», kas ir viens no skandināvu grupas «Fazer Group» uzņēmumiem. «Fazer» specializējas maizes, saldumu un cepumu ražošanā, kā arī ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā. «Fazer Latvija» ir lielākais darba devējs Ogrē, un tajā strādā vairāk nekā 300 darbinieku.

«Fazer» ir starptautisks ģimenes uzņēmums, kurš specializējas maizes, saldumu un cepumu ražošanā, kā arī ēdināšanas pakalpojumu sniegšanā. Uzņēmums strādā astoņās valstīs, un tā produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 40 valstīm.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu