RTAB: Šogad Rīgā vērojams darījumu tūrisma pieaugums 7% līdz 12% robežās

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Kaut arī pašlaik nav veikts izvērtējums par 2017.gadu, aptaujājot lielākās Rīgas viesnīcas un daļu kompāniju, kas apkalpo darījumu tūrisma grupas, secināts, ka, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, šogad darījumu tūrismā vērojams pieaugums 7% līdz 12% robežās, pastāstīja Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) zīmola «Meet Rīga» direktors Aigars Smiltāns.

Viņš uzsvēra, ka pašlaik RTAB rīcībā nav pilnīgi dati par šo gadu, jo tos plānots apkopot līdz nākamā gada februārim, kad būs arī redzama nozares attīstība.

Vaicāts, kādi līdz šim bijuši lielākie konferenču tūrisma pasākumi, kas šogad norisinājušies Rīgā, «Meet Rīga» direktors sacīja, ka pašlaik uz šo jautājumu nav iespējams precīzi atbildēt, jo vēl nav saņemta informācija no viesnīcām un kompānijām, kas uzņem un rīko konferences kongresus. Pēc viņa teiktā, informācija par pasākumiem būs iespējams uzzināt tikai gada beigās.

Savukārt taujāts, kādi ir Rīgas un kopumā Latvijas kā konferenču tūrisma galamērķa priekšrocības, Smiltāns norādīja, ka kopumā Latvijā ir labi sabalansēta cena attiecībā uz pakalpojuma kvalitāti. «Cenas joprojām ir zemas, salīdzinot ar citām Ziemeļvalstīm un pakalpojumu kvalitāte ir ļoti laba,» uzsvēra «Meet Rīga» direktors.

Viņš arī norādīja, ka Rīga, salīdzinājumā ar citām Eiropas pilsētām, ir ļoti kompakta, līdz ar to konferenču un kongresu dalībnieki netērē lieki laiku uz gariem un nogurdinošiem transfēriem. Tāpat par būtiskām Rīgas kā konferenču tūrisma galamērķa priekšrocībām uzskatāma drošība un uzticamība, kā arī laba sasniedzamība, pateicoties daudzajiem lidojumiem uz Rīgas Starptautisko lidostu. Arī pašas lidostas attīstība un pilnveidošanās uzskatāma par pozitīvi ietekmējošu faktoru, atzina «Meet Rīga» direktors.

Savukārt runājot par trūkumiem, Smiltāns sacīja, ka Latvijā joprojām nav moderna un liela multifunkcionāla konferenču centra. «Līdz šim arī pietrūka starptautisko ķēžu viesnīcu Rīgā. Bet pēdējos pāris gados tas ir mainījies un izskatās, ka mainīsies arī nākotnē. Pagājušajā gadā atvērās «Pullman» viesnīca, šogad «Kempinski», un tas ir tikai sākums,» teica «Meet Rīga» direktors.

Vienlaikus kā darījumu tūrisma trūkumu viņš uzskata nepietiekamo lidojumu skaitu uz Lielbritāniju. «Tur ir darījumu tūrisma tirgus ar lielu potenciālu, bet diemžēl darījumu tūrisma grupas bieži vien vairās lidot ar zemo cenu aviokompānijām,» skaidroja Smiltāns.

Jautāts, kāda Rīgā varētu būt darījumu tūrisma attīstība nākotnē, «Meet Rīga» direktors sacīja, ka RTAB ar «Meet Rīga» zīmolu un sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamentu turpina aktīvi reklamēt Rīgu un Latviju kā iespējamo darījumu tūrisma galamērķi, tādējādi pieaugot arī interesei par to. «To apliecina arī ārzemju kompāniju pārstāvji, ar kuriem ir notikušas tikšanās profesionālajās darījumu tūrisma izstādēs «IMEX-Frankfurt», «The Meetings Show», «Convene», «Meetings & Incentive Forums», «Meetings-Conferences-Events Central & Eastern Europe Forum», un citās izstādēs,» norādīja Smiltāns.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka RTAB ar «Meet Rīga» zīmolu, LIAA Tūrisma departamenta atbalstu un sadarbībā ar Eiropas kongresu biroju «Europe Congress» šogad Rīgā rīkoja līdz šim lielāko darījumu tūrisma kontaktbiržu/izstādi, kuras laikā Rīgā ieradās 71 darījumu tūrisma, konferenču un kongresu organizatoru pārstāvis no visas Eiropas.

Tāpat par vienu no šā gada vērienīgākajiem un veiksmīgākajiem darījumu tūrisma reklāmas projektiem, pēc «Meet Rīga» direktora teiktā, uzskatāms vācu kompānijas «Tmf-Dialogue» veidotais «magicLatvia» digitālais žurnāls, kas tapa pēc RTAB zīmola «Meet Rīga» iniciatīvas sadarbībā ar LIAA Tūrisma departamentu un Jūrmalas pilsētu.

Smiltāns norādīja, ka nākamgad tiks turpināta Rīgas un Latvijas kā darījumu tūrisma galamērķa reklamēšana.

RTAB nodibināts 2009.gada oktobra beigās. Tā dibinātāji ir Rīgas dome (70%), Latvijas nacionālā aviosabiedrība «airBaltic» (10%), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (10%) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija (10%). RTAB nodarbojas ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs. Birojs par savas darbības un radītā Rīgas zīmola vadmotīvu izvirzījis principu «Labi rīdziniekam - labi tūristam».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu