«Siera klubs»: Latvijas piena pārstrādes uzņēmumi šogad kopumā radījuši 40 jaunus piena produktus

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Lai arī siera, biezpiena un citu piena produktu saražoto daudzumu šogad vēl pāragri apkopot, gads bijis ražīgs, jo Latvijas piena pārstrādes uzņēmumi šogad kopumā radījuši 40 jaunus piena produktus, pavēstīja biedrības «Siera klubs» valdes priekšsēdētāja Vanda Davidanova.

«Konkurence piena produktu tirgū pieaug, tāpēc ir vajadzīgi jaunumi un šis gads kopumā ir bijis ražīgs: jauni sieri, jogurti, siera un biezpiena tortes, biezpiena krēmi… Kopā esmu saskaitījusi 40 jaunus produktus. Lieliski strādāts,» sacīja Davidanova.

Viņa uzsvēra, ka pretēji atsevišķu nozares dalībnieku ieskatiem, jaunu produktu ienākšana tirgū ir vērtējama pozitīvi. «Kāds uzņēmuma pārstāvis sarunā sacīja, ka kolēģi ar jaunumiem agresīvi ienāk tirgū un «izspiež» citus. Vai rīkot degustācijas un uzrunāt pircējus, nozīmē «agresīvi«? Vai reklamēt jaunos produktus medijos un būt par sasniegto lepniem, nozīmē «agresīvi«? Nekādā ziņā! Ja nebūtu «Smiltenes piena», «Tukuma piena», «Trikātas piena», «Talsu piensaimnieka», «Straupes», mēs ieslīgtu garšu vienveidībā,» sacīja Davidanova.

Pēc viņa teiktā arī "Siera klubam" ir interesanti strādāt ar jaunajiem produktiem, tos novērtēt un salīdzināt, meklēt tiem vietu ēdienu jaunās receptēs," teica biedrības vadītāja.

Piena pārstrādes uzņēmuma «Tukuma piens» Mārketinga nodaļas vadītājs Armands Artihovičs pastāstīja, ka kopumā uzņēmums šogad ir sācis ražot 25 jaunus produktus, kas ir liela darba rezultāts un atgādinājums pircējiem par zīmola «Baltais» produktiem. «Regulāri pētām tirgus tendences gan Baltijā, gan Eiropas un Pasaules tirgos un tad ieviešam dažādus jaunumus. Protams, ir produkti, pēc kuriem nav tik liels pieprasījums, kā gribētos, tad tos izņemam no sortimenta un atkal domājam par citiem jaunumiem,» teica Artihovičs.

Piena pārstrādes uzņēmuma «Smiltenes piens» valdes priekšsēdētāja Ilze Bogdanova pastāstīja, ka jaunu produktu radīšanai ir nepieciešama iedvesma, kā arī to tapšanā jāiegulda liels darbs un būtiski - lai tie garšo pircējiem. «Plānojot jaunu produktu, svarīgs noteikums, lai tāds būtu tikai mums. Jauna produkta radīšanas process ir visai ilgs: ražojam testa paraugus, garšojam, vērtējam, uzlabojam, atkal ražojam, garšojam, vērtējam,» teica Bogdanova.

Viņa uzsvēra, ka līdz ar jaunu produktu radīšanu «Smiltenes piens» kļūst stiprāks, atpazīstamāks un pārliecinātāks par savām spējām, un ikviens jauns produkts ir zināma uzdrīkstēšanās un izaicinājums.

Biedrība «Siera klubs» dibināta 2002.gadā. Biedrība apvieno siera ražotājus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu